Standler entra en el mercat de Nova Zelanda amb un contracte de 57 locomotores per a KiwiRail
Les locomotores compliran amb l'última normativa europea d'emissions. Segons l'empresa, això suposa reduir substancialment els òxids de nitrogen i les emissions de partícules
La planta valenciana de Stadler, a Albuixec (Horta Nord) ha signat un acord marc a llarg termini per a subministrar locomotores a l'empresa estatal neozelandesa KiwiRail, i una primera comanda de 57 locomotores dièsel de línia per un valor aproximat de 228 milions d'euros, segons ha informat la companyia. És el primer contracte de Stadler a Nova Zelanda i s'ha signat amb l'empresa responsable de la xarxa nacional de ferrocarrils, que des de fa més de 150 anys opera els serveis de transport ferroviari de mercaderies en aquest país i els serveis de ferri entre les illes.
Stadler subministrarà locomotores monobuc Co-Co d'última generació i de via estreta adaptades als requisits i esquemes operatius específics de KiwiRail, que s'utilitzaran en operacions ferroviàries de càrrega i de passatgers, principalment a l'illa del Sud, que té un complex relleu.
Les locomotores compliran amb l'última normativa europea d'emissions, Segons l'empresa això suposa reduir de manera substancial els òxids de nitrogen i les emissions de partícules, amb el benefici consegüent per al medi ambient i la salut pública, i una combustió optimitzada que redueix el consum de combustible i les emissions de CO2.
El president de Stadler Divisió Espanya, Íñigo Parra, ha afirmat que estan "molt orgullosos" d'haver signat aquest primer contracte per a Nova Zelanda i ha remarcat la voluntat de tindre una col·laboració a llarg termini amb KiwiRail. "Més enllà del lliurament d'aquest primer projecte, l’àmplia cartera de productes i serveis (que inclou vehicles modulars i personalitzats, conceptes de tracció sostenible, solucions digitals i serveis postvenda experts a mesura) ens brinda l'oportunitat de proporcionar un valor afegit a KiwiRail i a la mobilitat de Nova Zelanda", ha assenyalat.
Per la seua banda, el president executiu de KiwiRail Group, Greg Miller, ha afegit que les locomotores representen una nova era per al ferrocarril a Nova Zelanda, i que les 57 locomotores reemplaçaran la seua flota de l'illa del Sud, que té una mitjana d'edat de 47 anys. També ha destacat que les locomotores de baixes emissions són "un pas important" en el pla de KiwiRail per a arribar a ser neutres en emissions en 2050, i ha reivindicat la "professionalitat, la qualitat de compromís i els dissenys d'avantguarda" de Stadler.