Stadler València fabricarà 60 locomotores per a la finlandesa VR Group
Les noves locomotores es dissenyaran i fabricaran en la planta d'Albuixec.
Stadler València fabricarà 60 locomotores dièsel-elèctriques per al grup finlandés VR Group, amb l'opció d'ampliar fins a cent el nombre d'unitats i de realitzar-ne el manteniment.
Les noves locomotores, que es dissenyaran i fabricaran a la planta d'Albuixec, serviran per a millorar l'eficiència operativa en terminals, estacions de classificació i línies no electrificades, que representen el 45% de la xarxa finlandesa.
Segons el contracte, signat a Finlàndia per un import aproximat de 200 milions d'euros, s’espera que les primeres cinc locomotores entren en servei en 2022, i les restants unitats s'entregaran gradualment fins a finals de 2025.
Així, es millorarà l'eficiència en les terminals ferroviàries i es permetrà impulsar les operacions en els trams no electrificats de la xarxa ferroviària finlandesa.
Les noves locomotores superen les velles locomotores dièsel que substituiran en termes d'emissions, eficiència energètica, innovació, seguretat i fiabilitat. Poden aconseguir una velocitat màxima de 120 km/h i un esforç tractor màxim de 346 kN, unes característiques que permeten les locomotores arrossegar trens de 2.000 tones.
A més, els vehicles es fabricaran per a fer front a l'efecte del gel i la neu, i per a funcionar a temperatures de 40 graus negatius.
Segons fonts de l’empresa finlandesa, Stadler va ser seleccionada després “d’un rigorós procés de licitació”.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol