La situació de Ford afecta directament les seues empreses proveïdores

El sector de l'automòbil és un dels motors de l'economia valenciana.

La situació de Ford afecta directament les seues empreses proveïdores
La situació de Ford afecta directament les seues empreses proveïdores

La baixada de producció de Ford Almussafes afecta les seues empreses proveïdores. Les multinacionals Zender i Gestamp, entre d'altres, han pres mesures relacionades amb la regulació d'ocupació com a conseqüència de l'expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTO) aplicat per Ford

El secretari general de la secció sindical de CCOO a Ford Almussafes, José Arocas, assegura que la posició dels treballadors es “no firmar l'ERTO, perquè les condicions són més costoses per als treballadors que per a l'empresa”. El principal motiu, ha declarat, és que l’empresa “no garanteix que a partir del 31 de gener continue la seua activitat, la qual cosa comporta importants conseqüències relacionades amb el consum de l’atur”.

L'actual situació de Ford, ha afirmat el secretari, provoca que totes les empreses relacionades dins i fora del polígon hagen de negociar nous expedientes de regulació d’ocupació i les seues condicions d’acomiadament. Algunes d'aquestes són Zender, Gestamp, Sas Automotive, Lear Corporation, A&J Tecno Innovacions o Industrias Alegre. Altres, han optat per vies alternatives com ajustar la càrrega de treball, aturs tècnics o cursos de formació per als treballadors.

El cas de Zender

L'empresa auxiliar Zender, que presta serveis a Ford Espanya tancarà a finals de 2018. El secretari de CCOO ha explicat que el 2017 Ford va retirar part del treball auxiliar de Zender, dedicada a complementar vehicles amb ganxos per a remolc, per exemple, la qual cosa va suposar una reducció de la plantilla. Ford ha decidit prescindir de Zender que tancarà les portes al final d'any, després de tres dècades a València, l'expedient extinció d'ocupació afectarà més de 30 treballadors. 

El cas de Gestamp

La direcció de l'empresa Gestamp i el sindicat UGT acaben de signar un expedient de regulació d'ocupació temporal de nou dies, per a paralitzar la producció els mateixos dies que pararà la planta de motors de Ford per a la qual treballen.

El sector de l'automòbil és un dels motors de l'economia valenciana. Factura més 12 mil milions d'euros i representa un 12% del PIB, dona treball a unes 30.000 persones, una xifra que representa més del 10% de l'ocupació industrial. Les empreses del sector de l'automoció estan apostant per la diversificació i la innovació per a garantir el seu futur.

També et pot interessar