Els sindicats i la direcció de Ford Almussafes negocien l’aplicació d’un nou ERTO per a recuperar l'activitat

La planta de muntatge de vehicles torna a la faena el 4 de maig i la de motors, el 18.

La planta de muntatge de vehicles de Ford en una imatge d'arxiu
La planta de muntatge de vehicles de Ford en una imatge d'arxiu / Europa Press

El comité d’empresa de Ford es reuneix amb la direcció per a negociar un nou expedient de regulació d’ocupació (ERTO) “per causes organitzatives” a la planta d’Almussafes, que permeta tornar a l’activitat de manera “gradual i progressiva”. Així mateix, abordarà els protocols que s’han d’aplicar a les instal·lacions i traslladar a la plantilla perquè la tornada al treball siga amb les màximes garanties de seguretat.

La direcció de la multinacional a Europa ha confirmat que el 4 de maig es reprendrà el treball de manera progressiva a la planta de muntatge de vehicles, recuperant 6.000 persones. La planta de motors, on treballen vora 1.000 persones, tornarà a funcionar per fases des del 18 de maig.

A Almussafes per “causes de força major” continua vigent l’ERTO que es va activar per les restriccions derivades de l’estat d’alarma i que afecta 7.000 treballadors i treballadores, quasi la totalitat de la plantilla, segons les condicions pactades en els quatre expedients temporals de 2019. Només hi han continuat treballant personal associat al llançament del nou Kuga i membres de seguretat, bombers i manteniment.

La planta valenciana continua pendent de negociar l'expedient de regulació d'ocupació que va anunciar a principis de març per a acomiadar 410 persones, davant de la baixada de la producció en cent automòbils al dia, a 1.640, enfront dels 1.840 de fa dos anys.

Ford ha perdut quasi 2.000 milions el primer trimestre

La companyia automobilística Ford ha anunciat que en el primer trimestre de l'any ha perdut 1.993 milions de dòlars a causa de la crisi del coronavirus, enfront dels 1.146 milions que va obtindre de benefici net en el mateix període de 2019.

Ford va assenyalar que els seus ingressos es van reduir a 34.320 milions de dòlars, un 14,9% menys que en 2019, i que les seues pèrdues ajustades abans d'interessos i impostos van suposar 632 milions de dòlars enfront dels 2.447 milions de beneficis ajustats l'any anterior.

A més, la companyia assenyala que preveu, per al segon trimestre, unes pèrdues que superen els 5.000 milions de dòlars. Per això, Ford també ha assenyalat que està reduint els seus costos operatius, de manera que pretenen disminuir les seues despeses de capital i ajornar part dels salaris dels executius.

No obstant això, la part europea de Ford ja ha anunciat que les seues plantes començaran a tornar a la normalitat a partir del dilluns 4 de maig, fet que, de moment, no ocorrerà a l’Amèrica del Nord, mercat clau per als seus beneficis, on encara s'està negociant amb les autoritats locals i treballadors un pla per a poder reiniciar les factories.

També et pot interessar

stats