Els sindicats d'Educació convoquen vaga el 20 de novembre i anuncien un calendari de mobilitzacions
L'STEPV, UGT i CCOO denuncien la falta de negociació amb la Conselleria i reclamen millores salarials i laborals per al professorat
Els sindicats STEPV, UGT i CCOO han anunciat este dijous un calendari de mobilitzacions en el sector educatiu que començarà el 20 de novembre amb una jornada de vaga i s’allargarà fins al mes de maig. La proposta s’ha elaborat després d’un procés d’assemblees durant el mes d’octubre i es consultarà al professorat a través d’una enquesta, els resultats de la qual es coneixeran el 4 de novembre.
Les protestes responen, segons els sindicats, a la “negativa” de la Conselleria d’Educació a obrir una negociació per a millorar els salaris i recuperar el poder adquisitiu perdut, així com per a revertir les retallades de plantilla, especialment en formació professional i atenció a la inclusió, que asseguren que impliquen acomiadaments d’interins i un empitjorament de l’atenció a l’alumnat.
Reclamen negociació i millores laborals
Entre les reivindicacions destaquen també la reducció de ràtios, la disminució de la burocràcia, la millora de les infraestructures educatives i la derogació de la llei de llibertat educativa, que “només pretén arraconar el valencià de l’ensenyament”.
Els sindicats recorden que el professorat expert i especialista ja ha iniciat esta setmana una vaga indefinida i acusen la Conselleria de mostrar “menyspreu” cap al col·lectiu docent per negar-se a obrir un diàleg sobre les seues demandes.