El sector veu un èxit la campanya de la xufa d'enguany

És una bona època per a aquest cultiu, que han doblat l'extensió en l'última dècada

Xufa

La campanya de la xufa 2021 tanca amb bon sabor de boca: els preus s'han mantingut i la collita ha sigut semblant a la de l'any passat.

La xufa de la Denominació d'Origen Xufa de València ja està tota als assecadors, esperant a perdre l'aigua per a poder-la comercialitzar. El balanç que fa el sector de la campanya és positiu, ja que s'ha arreplegat una quantitat similar a la de l'any passat, uns 800.000 quilos de xufa tendra.

El propietari i gerent d'Orxata Panach, José Ramón Panach, ha explicat a À Punt Notícies que la campanya ha sigut un èxit, ja que, després d'unes campanyes regulars els anys anteriors a la pandèmia, s'han mantingut més o menys les mateixes xifres pel que fa tant a la collita com al preu.

Segons Antonio José Gimeno, president de la Denominació d'Origen Xufa de València, la venda en línia ha servit per a compensar la mala situació de les orxateries arran de les restriccions sanitàries.

De fet, la xufa és un dels pocs cultius rendibles del camp valencià. Per això, en els últims 10 anys s'ha doblat la superfície dedicada a aquest cultiu, que ha passat de 3.000 a més 6.000 fanecades (vora 5.000.000 milions de metres quadrats). A més, a les 19 poblacions de l'Horta de València que es dediquen al cultiu de la xufa dins la Denominació d'Origen Xufa de València, en breu se n'incorporaran dos més: Puçol i Nàquera.

També et pot interessar