El sector valencià de l'automòbil, en alerta per la decisió de Ford de congelar els plans de l'electrificació a Almussafes

En la corda fluixa es troben 300 treballadors de la plantilla de Thyssengroup Galmed al Port de Sagunt i la indústria auxiliar

El sector valencià de l'automòbil està en alerta / À Punt NTC

El sector valencià de l'automòbil està en alerta. Els efectes en cadena de la decisió de Ford de congelar els plans de l'electrificació a Almussafes i l'anunci de tancament de Thyssengroup al Port de Sagunt han fet botar totes les alarmes. Ja hi ha respostes per a salvaguardar un sector clau, que afronta el futur més incert que es recorda.

En la corda fluixa es troben 120 treballadors de la plantilla de Thyssengroup Galmed al Port de Sagunt i un total de 300 si s'inclou la indústria auxiliar. L'empresa, que fabrica xapa per a automòbils de fabricants assentats a Espanya, és l'últim exemple dels temps convulsos que travessa un sector que no vol perdre treball ni parlar de deslocalitzar. 

En total, són ja tres empreses auxiliars de Ford les que han anunciat que tanquen. La incertesa s'ha disparat després de l'anunci de la multinacional a Almussafes. La patronal del metall i el conjunt d'empreses de l'automoció s'han unit perquè volen un full de ruta clar perquè el sector no s'afone. Calen canvis i que siguen ràpids en la indústria.

Mentrestant, el Consell ha destinat aquest dimarts una subvenció de noranta milions d'euros de fons estatals per a la gigafactoria de bateries, amb l'objectiu de finançar inversions energètiques i sostenibles. Són les dues direccions, oposades, per on circula la indústria de l'automòbil.

També et pot interessar

stats