El sector turístic valencià busca a la fira de Berlín un increment del turisme alemany

L'arribada de visitants d'aquest país va créixer en 2022 fins a vora 600.000 d'un total de clients estrangers de més de 8,6 milions

L'estand de la Comunitat Valenciana en la fira de turisme de Berlín ja està preparat per a rebre visites
L'estand de la Comunitat Valenciana en la fira de turisme de Berlín ja està preparat per a rebre visites / Twitter: @GVAturisme

La Comunitat Valenciana vol potenciar la visita de turistes alemanys, un mercat que va veure caure dràsticament fa dècades. Durant l'any passat, només en foren 600.000 d'un total de 8.606.914 visitants d'altres països, segons les dades publicades el mes passat per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

La xifra de turistes va repuntar especialment pel que fa als visitants dels països nòrdics, amb un increment del 162,9%, i dels britànics, amb un 82% més, segons el portal estadístic de la Generalitat. França va ser el primer mercat client de la Comunitat Valenciana en 2022 —en una tendència que es manté des de la pandèmia— i en segon lloc es troba el Regne Unit, durant les últimes dècades el gran mercat per al turisme valencià. El client alemany també registra repunts.

Aquest dimarts, la Generalitat promociona l'oferta turística de la Comunitat Valenciana en la fira ITB de Berlín, a la qual assisteix el president Ximo Puig, amb l'objectiu d'aconseguir un creixement del mercat alemany a través d'una oferta diversificada. Entre altres encontres, dins de l'agenda prevista, Puig mantindrà una reunió amb el CEO de l'operador turístic alemany Gebeco, especialitzat en turisme cultural, actiu i experiencial, Thomas Bohlander.

També et pot interessar

stats