El sector tauleller destaca l'interés dels clients britànics en la fira Cersaie de Bolonya
El mercat del Regne Unit és el segon més important i el Brexit no ha influït en les exportacions.
Sensacions positives per al sector tauleller en la 37 edició de la fira del taulell de Cersaie, l'exposició internacional de ceràmica i d'equipament de bany més important del món. Els clients britànics són uns dels més interessats en la ceràmica valenciana que produeixen els empresaris de les comarques del nord, que exposen aquests dies a Itàlia les millors creacions.
El mercat del Regne Unit és el segon més important per als espanyols i l'amenaça del Brexit sembla que no ha influït en les exportacions, que han crescut quasi un 9% des que va començar l'any.
Entre els comercials que estan atenent el mercat britànic és viu una certa sensació d'eufòria perquè estan rebent més visites de les que tenien programades. Els clients anglesos estan interessats en taulells específics, de colors suaus i neutres, segons ha explicat a À Punt Mèdia Alejandro Navarro, gerent d'Argenta Ceràmica.
Altres països que s’espera que siguen bons importadors dels taulells castellonencs són Portugal, França i Polònia, que està despuntant com a nou mercat.
Un sector que genera 15.000 llocs de treball directes i 6.000 indirectes
El president de la Generalitat, Ximo Puig, va reivindicar dimarts en Cersaie la necessitat d'una política industrial "clara" en l'àmbit europeu, que no caiga en "proteccionismes" i que defenga els interessos del sector a la Comunitat. Valenciana. Un sector ceràmic que representa més de 15.000 llocs de treball directes, i més de 6.000 indirectes, concentrats principalment a les comarques de la Plana Alta, la Plana Baixa i l’Alcalatén.
Un dels reptes, abaratir els costos energètics
Quant als reptes del sector, Puig considera que un dels desavantatges són els elevats costos energètics, i per això ha considerat que "si hi ha una manera de reduir-los, sobretot el gas, ha de ser així". Segons Puig, "abaratir els costos energètics" és prioritari per a "desenvolupar el nostre posicionament i fortalesa".