El sector jogueter preveu créixer un 4% però perd el lideratge d'exportacions

Catalunya, amb menys concentració d'empreses jogueteres, supera en vendes la indústria de la Comunitat Valenciana.

Foto portada: Dos xiquets mostren aquest dimecres la seua il·lusió en obrir els regals portats pel Pare Noel el dia de Nadal

La campanya de Nadal és la més important per al sector jogueter. Segons les previsions de l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguets, el Pare Noel i els Reis d'Orient arribaran carregats de bons desitjos i de regals per als xiquets. Això fa preveure un creixement d'un 4% de la indústria de la Comunitat Valenciana i una facturació de més de 1.600 milions d'euros, segons ha explicat el representant dels jogueters en la Comunitat Valenciana, José Antonio Pastor, en Les notícies del matí. 

Malgrat aquest balanç positiu que fa Pastor, que també és president de l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguets, Catalunya ha arrabassat a la Comunitat Valenciana el lideratge en volum d'exportació de joguets. És el que reflecteix l'estudi Les regles del joc 2019, publicat per EAE Business School. 

Aquest estudi assenyala que les exportacions espanyoles de joguets tancaran enguany amb un increment del 6,8% i que Amazon s'ha convertit en el “líder absolut” en distribució en el sector dels joguets a Europa.

Polònia, França i Regne Unit, principals compradors

Els països que compren més joguets espanyols són Polònia, amb un creixement del 30%; França, amb un creixement del 14%; i el Regne Unit, amb un 10% més; mentre que les exportacions a Portugal han baixat un 1,7%.

Així mateix, els joguets espanyols que més s'exporten són les nines, amb un creixement del 15%; els jocs de cartes, amb un augment del 10%; i els tricicles, patins i els cotxes a pedals, amb una alça del 9,77% en cada categoria.

En el moment de comprar, Internet és el canal preferencial de vendes a Espanya, amb quasi cinc punts de creixement en un només any, aconseguint el 37,8% del negoci.

Un de cada quatre, en botiga tradicional

No obstant això, un de cada quatre joguets es continua adquirint en botigues tradicionals, mentre que hipermercats i supermercats no arriben a sumar junts ni un 10%, segons l'estudi. Les grans superfícies tracten de mantindre's i donar més pes a les seues pàgines web per a vendre el mateix d'una altra manera.

A Espanya, les empreses de joguets amb una quota de mercat més alta són Fábricas Agrupadas de Muñecas de Onil, amb un 14,6%; seguida de Mattel, amb el 12,2%; Hasbro, amb un 9,50%; Lego, amb el 5,20%; VTech Holding, amb un 2,70%; i el 2% per a Bizak.

També et pot interessar