El sector ceràmic denuncia que amb el Brexit s’han reduït en un 1,6% les vendes

Amb la mirada posada en Cevisama, els reptes se centren a millorar el valor afegit dels productes per a ser més competitius, enfront de l’augment de la competència en el món.

Ismael García en 'ÀPunt Notícies matí'
Ismael García en 'ÀPunt Notícies matí'

El sector ceràmic és una de les indústries més potents de la Comunitat Valenciana. Les comarques del nord són la punta de llança de la producció d’aquest material a Espanya. Juntament amb Itàlia, un dels grans competidors, constitueixen el huit per cent de les exportacions ceràmiques mundials. Una xifra que, malgrat l’augment de la producció, ha baixat respecte a anys anteriors per l’entrada en el joc de nous actors, com ara la Xina.

És per això que entre els reptes que afronta el sector està el d'oferir productes amb més valor afegit que conquisten mercats amb potencial. Un exemple són els Estats Units, que ja és el segon client del taulell valencià. A pesar d’això, circumstàncies com ara el Brexit estan afectant les vendes, com ha comentat en À Punt Notícies matí Ismael García, vicepresident de la patronal ASCER, l’associació espanyola de fabricants de taulell i paviments ceràmics.

Segons ha assegurat, les vendes s’han reduït un 1,6 per cent per aquesta circumstància, fet que els preocupa relativament, ja que com ha indicat, la Comunitat Valenciana a hores d’ara exporta a 187 països, dels quals més de 150 no són de la Unió Europea. Sobre les mesures antidumping d’alguns països contra el sector del taulell valencià, Ismael García ha assenyalat que “s’està avançant” i que confia que el procés, “malgrat que lent”, finalment es resolga a favor dels interessos de la indústria valenciana.

L’entrada de nous competidors en el mercat

Nous competidors, com ara la Xina o Turquia, obliguen les empreses valencianes a buscar noves formes de ser més competitives. En aquest sentit, el vicepresident de la patronal ASCER ha apostat per augmentar la creativitat i la imaginació per a millorar el valor afegit dels productes. Entre les noves propostes, que precisament es presentaran en Cevisama, estan les peces amb una mida de quatre metres, així com la innovació en colors o en el disseny.

També et pot interessar