Mercadona aconsegueix el 2022 un benefici net de 718 milions d'euros, un 5% més

 Roig reconeix que la cadena ha apujat els preus "una burrada", però assegura que "s’hi ha deixat la pell" per a pal·liar-ho

Roig sobre Mercadona: "Hem pujat una barbaritat els preus"
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
14 de març 2023 - 12:32 Actualitzat: 14 de març 2023 - 17:33

Mercadona ha aconseguit el 2022 un benefici net de 718 milions d'euros, un 5% més, segons ha destacat el president de la companyia, Juan Roig, en la presentació de resultats. Les vendes de la cadena de supermercats valenciana han augmentat en un 11%, fins a 31.041 milions, enfront dels 27.810 del 2021, cosa que Roig ha relacionat amb l'augment de preus per la inflació.

Durant 2022, la companyia va crear més de 3.000 nous llocs de treball (1.000 a Portugal) amb la qual cosa la plantilla va augmentar fins a les 99.000 persones.

El president de Mercadona ha defensat el paper dels empresaris i la necessitat que les companyies obtinguen beneficis, ja que "serveix per a pagar més imposts, augmentar sous i repartir més dividends".

Roig ha destacat que els empresaris "som els que creem riquesa" i que "tindre beneficis no és dolent" i que cal "compartir-los amb la societat, amb els proveïdors i amb els treballadors".

Si no haguérem apujat els preus, el desastre en la cadena de producció hauria sigut impressionant.

Roig reconeix que la cadena ha apujat els preus "una burrada"

Al llarg de la roda de premsa, Roig ha reconegut que els preus de venda en els supermercats han apujat "una burrada", com ell mai havia vist, però ha assegurat que la companyia s'hi ha "deixat la pell" per a repercutir menys costos als consumidors i ser "dic de contenció" entre els productors i el públic. Si no s'hagueren apujat els preus, ha afegit, "el desastre de la cadena de producció haguera sigut impressionant". De fet, ha afirmat que baixar els preus de venda és un dels principals objectius de la companyia valenciana de supermercats de cara a 2023. 

L’empresari valencià ha assenyalat que en els dos últims exercicis les empreses s'han enfrontat a "escenaris inimaginables i no previstos", com la pandèmia i les conseqüències de la guerra d'Ucraïna. Així, ha assenyalat que hi ha una veritat universal sobre la inflació, que es compleix agrade o no, i és que "els preus es marquen per l'oferta i la demanda". 

En aquest sentit, ha defés que "només si generes ofertes pots baixar els preus" i és "impossible" i "irrealitzable" establir un límit dels preus de la cistella de la compra perquè aquests "depenen de l'oferta i la demanda de productes". Així, ha defés que s'ha de fer més productiva l'economia des de la gestió. "Limitar els preus és impossible, és com dir que l'aigua no banya. Els limitaríem si el proveïdor ens limitara els preus, però no sabem el que passarà si apugem el preu de venda de 30 productes, demà poden pujar preus per qualsevol esdeveniment", ha exposat l'empresari.

Ilueca i Belarra tornen a criticar Roig pels beneficis de Mercadona quan augmenten els preus

El vicepresident segon del Consell i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha criticat en un tuit al president de Mercadona, Juan Roig, per presumir dels seus beneficis, que s'han incrementat un 5%, "el mateix dia que s'anuncia un augment històric del preu dels aliments".

Al mateix temps, la líder de Podem i ministra de Drets Socials, Ione Belarra, també ha tornat a carregar contra Mercadona, afirmant que aprofita la crisi per a traure "molt rèdit", i demandant que el govern ha de posar "límit a l'especulació i intervindre la cistella de la compra".

També et pot interessar

stats