Renfe ampliarà enguany els serveis a la Comunitat Valenciana i huit autonomies més

La connexió entre Alacant i Barcelona es veurà beneficiada amb l'arribada d'un Talgo 6 al parc de trens que circulen pel corredor mediterrani

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, explica la redistribució de trens entre les diferents autonomies
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, explica la redistribució de trens entre les diferents autonomies / Sergio Pérez (EFE)

Renfe començarà en breu a ampliar els serveis en nou comunitats autònomes, en concret, a la Comunitat Valenciana, Extremadura, Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Andalusia, Catalunya, La Rioja i Aragó, segons ha anunciat aquest divendres el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente.

El ministre ha indicat que l'ampliació de serveis és possible gràcies a l'arribada aquest mes dels nous trens Avril de Talgo, després de catorze anys sense incorporar nou material. La millora dels serveis es produirà en tres fases que estaran condicionades per les obres d'ampliació de l'estació madrilenya de Chamartín-Clara Campoamor.

Primera fase: maig

En una primera fase, es posarà en circulació un tren Avlo entre Madrid-Sevilla i Madrid-Màlaga a partir del mes de maig, per a duplicar la capacitat d'algunes circulacions en aquestes línies.

A partir de juny es reassignarà un tren Alvia S730, que pot operar en elèctric i dièsel en diferents amples, per al servei entre Madrid i Badajoz. També es crearà en aquesta primera fase una quarta freqüència d'alta velocitat entre Madrid i Cadis gràcies a la reubicació d'un tren Alvia S130.

La connexió entre Alacant i Barcelona, al seu torn, es veurà beneficiada amb l'arribada d'un Talgo 6 al parc de trens que circulen pel corredor mediterrani.

Segona fase: juliol

En una segona fase, que es posarà en marxa a partir de juliol, en el moment en què hi haja més vies disponibles a l'estació de Chamartín, s'incrementarà el parc de trens en les connexions Madrid-Sevilla i Madrid-Màlaga per a duplicar també la capacitat d'algunes circulacions. A més a més, se sumarà un Alvia S121 per a augmentar a quatre les freqüències entre Madrid i Salamanca, amb possibilitat d'arribar a una cinquena.

Tercera fase: novembre

Finalment, en una tercera fase, prevista per al mes de novembre, es destinaran tres trens Alvia de la sèrie S730 a millorar el servei entre Madrid i Algesires i per a iniciar dues noves connexions, Madrid-Almeria —via Granada— i Madrid-Saragossa-Terol. D'aquesta manera, ha destacat el ministre, Terol comptarà per fi amb la tan demandada connexió directa amb Madrid.

Puente ha anunciat també que el servei Torre del Oro, que uneix Barcelona amb Sevilla i amb Cadis, canviarà els Alvia de la sèrie 120 per una de més moderna: els trens de la sèrie S130. A més, s'afegirà una altra connexió directa a Madrid-Logronyo, que no existia, via Miranda de Ebro, amb la incorporació d'un tren Alvia S125.

També et pot interessar

stats