Les rebaixes enfilen els últims dies d'una campanya irregular que no ha superat les dades de la prepandèmia

Els sectors que més han patit durant la pandèmia com són la roba, el calcer i els complements són els que millor s'han comportat en aquestes rebaixes

Els productes tèxtils i el calçat són els més beneficiats / À Punt NTC

Recta final de la campanya de rebaixes, i el sector comença a fer balanç. El xicotet comerç parla d'una campanya "irregular" degut principalment a la persistència de l'òmicron, però també per la crisi energètica i la inestabilitat derivada de la inflacció. Malgrat aquesta realitat, les primeres dues setmanes de les rebaixes van ser potents. La relaxació de les restriccions ha sigut un dels factors que han estimulat anar a comprar.

Els sectors que més han patit durant la pandèmia com la roba, el calcer i els complements són els que millor s'han comportat durant aquestes rebaixes. La compra de roba s'ha incrementat un 76% i en calcer i complements un 40%.

Rafa Torres, president de la patronal del xicotet comerç (Confecomerç), ha explicat que el sector s'ha quedat a mig camí: millor que l'any passat, però encara "per sota dels nivells de prepandèmia". Les compres s'han recuperat a mesura que s'ha doblegat la corba de contagis i s'han flexibilitzat restriccions.

Joaquín Cerveró, portaveu d'Anged a la Comunitat Valenciana, ha afegit que "en la mesura en què es relaxen les restriccions", les compres han anat funcionant millor.

I les baixes temperatures també han sigut clau. Encara queden per davant 10 dies de rebaixes en què el sector espera donar eixida a l'estoc d'hivern. 

També et pot interessar

stats