Puja el preu de la bombona de gas: des d'este dimarts costa 16,61 euros
Manté la tendència a l’alça que va començar al setembre
Les llars que des d’este dimarts compren una bombona de gas butà hauran de pagar per ella 16,61 euros, la qual cosa suposa un 4,27% més que fins ara. És el preu màxim de venda que assoleix, seguint amb la tendència a l’alça que va emprendre este producte des del setembre passat.
Darrere de l’encariment que entra en vigor este dimarts està l’ascens en la cotització de les matèries primeres, d’un 9,05%, que es veu contrarestat pels descensos en els preus dels nolis (-1,73%) i la lleu apreciació de l'euro enfront del dòlar (+ 0,70%), segons van indicar des del Ministeri per a la Transició Ecològica.
Cal recordar que el preu màxim de la bombona de butà no està liberalitzat a Espanya, es revisa bimestralment el tercer dimarts del mes, per resolució de la Direcció General de Política Energètica i Mines. Esta revisió es calcula en funció del cost de la matèria primera (propà i butà) en els mercats internacionals, així com del cost dels nolis (transport) i l'evolució del tipus de canvi euro-dòlar.
Més llegit
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco
-
Ruth Merino: "La comissió bilateral de hui és un pas més de l'independentisme cap a l'objectiu de trencar el sistema de solidaritat"
-
El granís arrasa 5.000 hectàrees de cítrics i deixa pèrdues superiors als 22 milions només a la Plana Baixa
-
Mosquera: destinació, Arsenal
-
L'Alzira FS jugarà en Primera Divisió
-
La Policia Local deté dos lladres a la platja de la Malva-rosa per furtar les pertinences d'un turista