Puente es compromet a tindre operativa l'alta velocitat entre València i Barcelona en el 2027
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, s'ha compromés a fer del corredor mediterrani "una realitat en no més de dos anys", la qual cosa repercutirà en la connexió d'alta velocitat entre Catalunya i la Comunitat Valenciana
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, s'ha compromés este dimarts al Senat, davant d'ERC, a fer del corredor mediterrani "una realitat en un període no superior a dos anys" i ha confirmat que les previsions del govern espanyol inclouen que la línia d'alta velocitat entre València i Barcelona estiga llesta per al 2027.
Puente ha remarcat el fet que el corredor "serà una realitat immediata" que unirà la província d'Almeria amb la frontera de França.
El ministre també ha defés el pla d'augmentar la velocitat a 350 km/h en el trajecte d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, amb l'objectiu d'acurtar la durada, una iniciativa que inclou, a més, la construcció d'una nova estació en la zona de la Sagrera (Lleida).
El ministre ha negat que la millora d'este tram d'AVE siga "incompatible" amb l'impuls de la xarxa de Rodalia de Catalunya després que el senador Queralt criticara la mesura. "Quan acabe el 2025, el govern d'Espanya haurà invertit 3.500 milions en el servei de Rodalia de Catalunya", ha assegurat Puente, que ha recordat, entre altres mesures, la compra de 110 trens per a la xarxa catalana "que es posaran en funcionament l'any que ve" i "milloraran" el servici que es presta.
El titular de Transports ha argumentat que la millora d'altres línies d'AVE beneficien el conjunt del territori, posant com a exemple que, quan es complete la línia d'alta velocitat entre Sevilla i Huelva, el trajecte que conencta Barcelona i Huelva es podrà fer "en menys de quatre hores".