Puente anuncia que l'alta velocitat espanyola arribarà als 350 km/h, només comparable a la Xina
La línia Madrid-Barcelona serà la primera a incorporar les noves travesses aerodinàmiques i el trajecte es farà en menys de dos hores
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat este dilluns un pla per a incrementar fins als 350 km/h la màxima dels trens de la xarxa d’alta velocitat espanyola, una xifra que només iguala la xarxa ferroviària de la Xina. Així ho ha avançat en Los desayunos informativos d’Europa Press, on ha detallat que la primera línia a adaptar-se serà la Madrid-Barcelona, que d'ací a poc iniciarà les obres de renovació necessàries.
Segons ha explicat, el trajecte entre les dos ciutats baixarà de les dos hores gràcies al pas dels 300 km/h actuals als 350 km/h futurs, possibilitats per la instal·lació de noves travesses aerodinàmiques.
Puente ha afirmat que este dilluns marca “un nou punt de partida” en el transport a Espanya i ha anunciat una inversió prevista de 60.000 milions d’euros en els pròxims quatre anys en trens, carreteres, ports i aeroports.
Travesses aerodinàmiques
Entre les novetats destaca la introducció d’estes travesses aerodinàmiques, que redueixen un 21% la càrrega aerodinàmica generada pel pas dels trens i eviten que el balast s’alce i colpege els baixos a grans velocitats.
“Permet una velocitat un 12% superior amb la mateixa càrrega aerodinàmica; una velocitat de 330 km/h amb esta aerotravessa equival, en condicions actuals, a 370 km/h”, ha explicat el ministre.
El pla inclou també una nova connexió directa entre Madrid-Chamartín i Barcelona, sense passar per Atocha, i la construcció d’una estació d’alta velocitat a Parla, al sud de Madrid. L’objectiu és facilitar els viatges entre Andalusia i Barcelona amb un transbord en esta nova estació i sense necessitat d’entrar a la capital.