La producció d’oli d’oliva cau un 85% a la Comunitat Valenciana per la sequera i les onades de calor

El sector productor preveu una campanya desastrosa que es traduirà també en una nova pujada de preus

L'oli d'oliva pujarà de preu aquesta campanya / À Punt NTC

La producció d'oli d'oliva d’aquesta campanya caurà a la meitat a tot Espanya per les onades de calor i la sequera, segons les previsions del sector. A la Comunitat Valenciana, la situació apunta a una campanya desastrosa, amb una reducció en la collita que fregue el 85% i que es traduirà en una nova pujada dels preus.

Sergi Araujo, director de producció d’Olis Albert, ha assegurat que "en principi la qualitat serà la mateixa, ja que les pluges no han afectat molt". Així i tot, la situació farà pujar més els preus, ja disparats per l'augment dels costos de producció, com l'energia i els fertilitzants al camp. 

Charo Albert, consellera delegada de l’empresa Casa Albert, ha explicat aquest dimarts que "el verge extra estava a tres euros i enguany ja està a quatre euros". Això suposa una pujada del 21%. A més, als quatre euros del preu d'origen, encara cal sumar els costos d'envasat i distribució, que encareixen el producte final. "Actualment, el llampant està a un 30% i el verge, a un 26%", ha calculat. 

La campanya passada, es van embotellar cinc milions de litres d'oli d'oliva. Enguany s’espera mantindre la producció; això sí, serà a preus més cars. "Estem en una tempesta perfecta, que pareix que no acabarà mai. Tindrem una escalada de preus molt important i està espantant el consumidor", ha advertit Albert.

L'abastiment està assegurat, però no per a totes les butxaques. Aquesta escalada pot provocar la caiguda del consum de l'oli d'oliva, davant d'altres olis vegetals.

També et pot interessar