La producció de cítrics augmenta un 23% fins a les 3,89 milions de tones
La campanya 2018-2019 recupera la normalitat després del descens del volum productiu la temporada passada.
La campanya citrícola 2018-9019 preveu recollir una collita de 3.899.543 tones, uns nivells de producció que es consideren "dins de la normalitat" i en "equilibri" entre l'oferta i la demanda, segons han avançat aquest dimarts des de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient. Les xifres han augmentat en un 22,9% respecte a la temporada passada gràcies a la millora de les condicions meteorològiques i han baixat lleugerament respecte a fa dos anys (-1,2%).
Segons l'informe presentat per la conselleria, la pluja d'agost ha sigut positiva per al cultiu, i la de principi de setembre, que en algunes zones han anat acompanyades de granís, han sigut també beneficioses ja que a més de netejar l'arbratge i disminuir les plagues i malalties han incrementat el calibre de la fruita i han reduït la necessitat de regs.
La consellera d'Agricultura i Medi Ambient, Elena Cebrián, també ha destacat que per primera vegada, des de 2009, s'ha frenat la reducció de l'àrea dedicada al cultiu de cítrics, que augmenta un 0,33%. El cap del Servei d'Estudis de la conselleria, Juan Antonio Franco, ha precisat així mateix que s'ha observat el fre de les parcel·les dedicades al caqui i fins i tot la seua reconversió en tarongers. A més, la taronja torna a superar la clementina.
El secretari autonòmic d'Agricultura, Francisco Rodríguez Mulero, ha informat que entre un 60 i un 65% de la producció de l'última campanya de cítrics ha anat a l'exportació, un 25% a la indústria i un 10% al mercat interior. Respecte als preus, Rodríguez Mulero ha assenyalat que el calibre en les varietats més primerenques no ha sigut l'esperat i els preus han sigut inferiors al previst, però "s'està regularitzant i no hi ha cap motiu per a no pensar que siga una campanya normal".
Per la seua banda, el secretari general de la Unió de Llauradors i Ramaders, Ramon Mampel, ha manifestat que el sector citrícola espera aconseguir aquesta campanya un equilibri entre l'oferta i la demanda i molta qualitat, i ha assegurat que la pluja caiguda en les últimes setmanes farà augmentar els calibres de les varietats que entraran a l'octubre.
El director de AVA-ASAJA, Jenaro Aviñó, també ha afirmat que les expectatives per a la campanya actual de cítrics "són òptimes", i s'espera tornar a les xifres de 2016-2017 quant a preus i comptabilitat d'explotacions, ja que "no hi ha cap condicionant perquè la campanya transcórrega malament".