Per primera vegada en 20 anys es matriculen més cotxes de gasolina (58,3%) que dièsel (41,7%)

Aquest canvi ha provocat que augmente el volum d'emissions de CO2 per vehicle i que l'impost de matriculació registre xifres rècord.

L'impost de matriculació en 2018 ha recaptat 513 milions d'euros, un 31,6% més que l'any anterior
L'impost de matriculació en 2018 ha recaptat 513 milions d'euros, un 31,6% més que l'any anterior / Europa Press

L'impost de matriculació en 2018 ha recaptat 513 milions d'euros, un 31,6% més que l'any anterior, és a dir, 120 milions d'euros més. Per primera vegada en 20 anys, les matriculacions de vehicles de gasolina van superar les de dièsel (58,3% enfront de 41,7%). La caiguda en les vendes dels vehicles dièsel i el nou protocol per a mesurar les emissions són els principals motius d'aquest increment, el més gran des de 2011. 

Aquesta és una de les principals conclusions de l'anàlisi realitzada pel comparador de cotxes de Rastreator.com. Això ha provocat que les emissions de CO2 per vehicle hagen augmentat i, per tant, l'impost de matriculació registre xifres rècord. De fet, la quota mitjana d'aquesta taxa per cada vehicle matriculat ha augmentat un 22%, fins als 377 euros per cotxe.

Borja Polo, responsable del comparador de cotxes, ha explicat que les mesures mediambientals que restringeixen l'accés a les ciutats, unit a la pujada d'impostos i l'augment del preu del gasoil, “han provocat que el descens en les vendes del dièsel siga en 2018 molt més brusc que en anys anteriors”. 

L'efecte lògic ha sigut l'increment en les vendes dels vehicles de gasolina i, per tant, que un major nombre de vehicles estiguen obligats a pagar l'impost de matriculació, ja que superen el nivell mínim d'emissions de CO2.  Cal destacar també que l'any passat les vendes de vehicles SUV van augmentar fins a representar un 6% de la quota de mercat i aquest segment sol tindre un volum d'emissions més elevat, a causa del seu pes i al seu menor coeficient aerodinàmic.

També et pot interessar

stats