Les possibilitats de 'l'economia blava' a la Costa Blanca
Una càtedra presenta la sèrie audiovisual sobre la importància del sector de les empreses vinculades amb l'activitat nàutica.
Amb 200 quilòmetres de costa i 170 platges i cales, el litoral de les comarques d'Alacant amaga un gran potencial de negoci per a totes les opcions nàutiques i recreatives que acull. També per la gran quantitat d'empreses auxiliars que depenen d'aquestes activitats. La Càtedra d'Economia Blava, impulsada per la Conselleria d'Economia Sostenible, la Universitat Miguel Hernández i la Universitat d'Alacant, ha presentat una sèrie audiovisual anomenada Mediterrània Mania en què mostra tota l’oferta nàutica i marítima de les costes d'Alacant.
Són cinc reportatges que donen veu a les empreses del sector o als emprenedors que han convertit la seua passió en un mitjà de vida. Els documentals també arrepleguen formes noves de gaudir de la mar com el vaixellestop, amb ciutadans que busquen vaixells per a fer grans travessies arreu del món. Segons el director de la Càtedra, Fernando Rojas, "hi ha tota una economia darrere del sector nàutic, una economia blava totalment sostenible".