El port de València relativitza la forta competència de Grècia i confia a mantindre el lideratge

En l’actualitat, el port del Pireu, controlat per la naviliera estatal xinesa Cosco, és el principal competidor al Mediterrani.

El port de València relativitza la forta competència de Grècia i confia a mantindre el lideratge
El port de València relativitza la forta competència de Grècia i confia a mantindre el lideratge

El port de València confia a continuar dominant al Mediterrani. Aquest és l'objectiu que s'ha fixat per als pròxims anys, tot i que no hi faltaran competidors, sobretot el port grec del Pireu, controlat per la naviliera estatal xinesa Cosco, que creix a un ritme molt fort. Malgrat això, el port de València considera que el recinte grec no és un competidor directe per al tipus d'activitat i zones que cobreix, centrat al Mediterrani occidental, Àfrica i Llatinoamèrica.

"Jo crec que la competència és sana", diu amb tranquil·litat el president de l'Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez. En declaracions a À Punt, Martínez ha manifestat que el port del Pireu "no és un gran competidor", perquè "el marc de referència" de València és el Mediterrani occidental. A més, bona part de l'activitat del Pireu és transbordament i no càrrega i descàrrega, com passa a València. Això sí, "lluitarem per no perdre el primer lloc" en tot el Mediterrani, "que quede clar", afirma Martínez. 

El president de l'entitat portuària ho té clar: "El que cal fer és continuar mantenint els ritmes de creixement que hem tingut. Cal continuar creixent".

Un any excel·lent

El port de València ha tancat el 2018 amb unes grans xifres. Segons les dades provisionals avançades pel Departament d'Estadística de l'Autoritat Portuària de València, el recinte ha superat els cinc milions de TEU (contenidors de 6,1 metres de longitud), i s'ha convertit en el primer port espanyol i del Mediterrani que supera aquesta xifra. Unes magnituds que Aurelio Martínez qualifica d'"espectaculars". Després de València, se situen el Pireu, amb 4,9 milions de contenidors, Algesires i Barcelona.

L'ampliació nord, clau

Tot i que encara tardarà uns anys –"cinc o sis"– per a estar enllestida, la projectada ampliació nord pot ajudar a consolidar-ne i, fins i tot, incrementar-ne el lideratge els pròxims anys. Per això, ha indicat Martínez, faran tots els possibles per a acurtar terminis. A més, el president de l'Autoritat Portuària confia que la companyia adjudicatària tractarà de posar l'àrea en explotació "en el menor temps possible".

També et pot interessar