El port de València modifica el projecte d'ampliació per a fer-lo més sostenible

Puig explica a les Corts que s'accepten les principals al·legacions però Compromís continua reclamant una altra declaració d'impacte ambiental.

VÍDEO | El port de València modifica el projecte d\'ampliació per a fer-lo més sostenible

L'Autoritat Portuària de València (APV) acordarà aquest divendres en el consell d'administració la modificació del disseny original del projecte d'ampliació nord del port per a renunciar al dragatge del canal d'accés i a la prolongació del dic d'abric nord. Ho ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, durant la sessió de control al govern valencià en les Corts.

Segons ha explicat el cap del Consell, aquesta decisió suposa acceptar dues de les al·legacions "fonamentals" presentades al projecte d'ampliació nord, adjudicat a la naviliera MSC, que fonamentaven la petició d'una segona declaració d'impacte ambiental (DIA) per part de Compromís. L'APV tracta, amb aquesta maniobra, d'evitar el retard que suposa una nova declaració d'impacte ambiental en la posada en marxa de l'ampliació.

Les obres no inclouran la prolongació de 500 metres en el dic que s'hi pretenia fer, i tampoc es farà el dragatge del canal d'accés, per on entraran els vaixells, fins als 22 metres de profunditat, sinó que es quedarà en 18. Aquestes dues qüestions eren dos dels punts que més objeccions causaven en el projecte pels seus efectes sobre els corrents i l'onatge de la costa, així com a les platges del Saler.

El president de la Generalitat destaca que aquesta modificació suposa "un avanç significatiu", perquè accelerarà el, fins ara, paralitzat procés d'ampliació de les instalacions portuàries. "El nostre treball serà sempre que el creixement i la sostenibilitat vagen de la mà", ha ressaltat.

Compromís insisteix a reclamar una nova DIA

Tot i les modificacions que proposarà l'Autoritat Portuària de València al projecte d'ampliació del port, la coalició valencianista continua defenent la necessitat de demanar una nova declaració d'impacte ambiental. Consideren que l'actual, de 2007, està "caducada" i se sustenta en un projecte que no és el que s'està portant a terme.

En la mateixa línia s'ha pronunciat l'alcalde de València, Joan Ribó, que tot i reconéixer la satisfacció que té per les renúncies de l'Autoritat Portuària respecte del projecte, assegura que encara no es pot afirmar que siga innecessària aquesta nova declaració d'impacte ambiental.

Unides Podem, per la seua banda, demana “reiniciar el debat” i concretar els últims canvis per a valorar la seua posició. Per contra, tant el PP com Ciutadans reclamen conéixer en profunditat les modificacions que s'aprovaran divendres i demanen als socis del Botànic que es posen d'acord en aquesta polèmica. Vox, en canvi, exigeix al Consell que done suport al port de València en lloc del de Barcelona i “no frene el progrés”.

La Comissió Ciutat-Port ho considera una “maniobra” per a saltar-se la DIA

Després de conéixer l’anunci de Puig, aquest dijous a la vesprada s’ha reunit la Comissió Ciutat-Port per a avaluar la reformulació del projecte. En una entrevista al 20 h NTC, la portaveu de la Comissió, Helena Prima, ha assegurat que aquesta acció és una “maniobra per a intentar saltar-se l’obligació de fer una declaració d’impacte ambiental.

Prima ha fet una crida al president de la Generalitat, Ximo Puig; al conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España i a l’alcalde de València, Joan Ribó perquè “es repensen si l’ampliació del port és necessària”.

També et pot interessar

stats