El port de València rebutja equiparar l'impacte ambiental de la seua ampliació al del Prat
La consellera Mireia Mollà adverteix que "atempta" contra un espai protegit de la Xarxa Natura 2000
L’Autoritat Portuària de València no veu cap paral·lelisme entre l’ampliació del port i els motius que han dut el govern espanyol a descartar l’ampliació de la tercera pista de l’aeroport del Prat. Així ho ha dit el president de l’Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, en declacions a À Punt.
Martínez ha reaccionat d’aquesta manera a les declaracions de la consellera d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mirella Mollà, que ha assegurat que hi ha un paral·lelisme clar entre els projectes d'ampliació de l’aeroport del Prat i el de l'ampliació del port de València. Segons Mollà, els dos suposen una amenaça mediambiental.
Martínez assegura que la declaració d'impacte ambiental de 2007 ja va certificar que l'ampliació del port no afectaria l'Albufera ni la Xarxa Natura 2000.
La consellera Mireia Mollà ha advertit que cap informe pot avalar la destrucció d'aquestes zones. Ha afirmat que ni l'ampliació de l'aeroport del Prat ni la del port de València "poden estar per damunt" de la legislació europea, en preguntar-li pels possibles efectes de la paralització de l'ampliació de l'aeroport de Barcelona sobre el projecte de la terminal nord.
Mollà s'ha mostrat convençuda que el Ministeri de Transició Ecològica no donarà per bo que no es faça una nova declaració d'impacte ambiental, i ha assenyalat que seria una llàstima que Espanya fora "novament sentenciada" per incomplir la directiva d'hàbitats i vulnerar els espais protegits de la Xarxa Natura.
L'impacte del canvi climàtic obliga a repensar "aquest tipus d'infraestructures que tanta depredació territorial i ambiental han provocat al nostre territori", ha opinat la consellera en un comunicat.