El port de Castelló tanca l’any amb deu milions d’euros de beneficis, un 8,58% menys que el 2018
Francisco Toledo ha assenyalat que es produirà una reestructuració del deute per a aquest any.
El port de Castelló ha tancat 2019 amb uns beneficis de 9.946.515 euros, el que suposa un 8,58% menys que l'exercici anterior. Els ingressos d'explotació es van elevar a 32.636.978 euros, pràcticament igual que el 2018, "pel que, malgrat la rebaixa de taxes, s'ha mantingut el nivell".
Segons ha explicat en roda de premsa el president de l'Autoritat Portuària, Francisco Toledo, la recaptació per la taxa de vaixell va baixar un 12,89%, mentre que la corresponent a la taxa de mercaderia es va reduir un 13,65%, tret que "s'ha pogut compensar amb l'increment de la taxa d'ocupació i amb altres tarifes i ingressos".
Quant a les ràtios d'eficiència, el president de l'Autoritat Portuària ha destacat que els operadors van començar a treballar el 2019 les 24 hores en grans sòlids, la qual cosa ha contribuït a reduir el cost de les taxes per torn en un 12%.
Quant a les principals fites en el període 2015-2019, Toledo ha ressaltat la "solidesa" de l'Autoritat Portuària i de la Fundació Port Castelló, la nova cultura de protecció ambiental, la rebaixa de taxes per a guanyar competitivitat, el creixement de l'eficiència, l'aposta per la comunicació i la posada en funcionament del nou accés provisional a la dàrsena sud, entre altres aspectes.
Respecte als objectius per a 2020, el president de l’Autoritat Portuària ha assenyalat que es produirà una reestructuració del deute, "de tal forma que, dels 45 milions de les dues pòlisses de crèdit que hi ha actualment, s'amortitzaran 3.750.000 euros i es trauran al mercat 41,2 milions per a cobrir aquesta quantitat".