El port de Castelló invertirà 365 milions en els accessos ferroviaris i la nova estació intermodal

Les obres permetran el 2027 connectar directament amb el corredor mediterrani i reforçar la competitivitat del recinte portuari

Construcció dels accessos ferroviaris pel sud al port de Castelló
Construcció dels accessos ferroviaris pel sud al port de Castelló / portcastello.com

El port de Castelló preveu posar en marxa el 2027 els nous accessos ferroviaris i una estació intermodal amb una inversió global de 365 milions d’euros. L’objectiu és millorar l’eficiència operativa i enfortir la connexió amb la xarxa transeuropea de transports (TEN-T) i amb el corredor mediterrani.

Els accessos ferroviaris, que executa Adif amb un pressupost de 335 milions, permetran connectar el recinte portuari directament amb la xarxa europea.

La nova estació intermodal, actualment en construcció, finançada per l’Autoritat Portuària de Castelló, suposa una inversió d’uns 30 milions i ocuparà 300.000 metres quadrats. El complex podrà operar contenidors, mercaderia general i granels sòlids.

El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha afirmat que les infraestructures “suposen un salt històric” i marcaran “un abans i un després amb la connexió ferroviària”. Segons diu, faran el port “més competitiu, més connectat i molt més sostenible”.

Reordenació de terminals i acord per a reduir costos

A més, està prevista la reordenació de les terminals de la dàrsena nord, que afegiran 1,4 quilòmetres de molls polivalents per a gestionar diferents tipus de mercaderies. Ibáñez sosté que esta reorganització “aporta flexibilitat immediata i prepara el port per als nous tràfics que atrauran els accessos i la intermodal”.

D’altra banda, portuaris i terminalistes han tancat un acord per a ajustar costos operatius i augmentar-ne la productivitat. Per al president de l’Autoritat Portuària, este pacte “obri una nova etapa: un marc modern, equilibrat i competitiu que permetrà captar tràfics que abans no arribaven a Castelló”.

Tots estos projectes formen part de l’estratègia del port de Castelló per a reforçar la seua posició en l’arc mediterrani i ampliar el seu hinterland, amb previsió que estiguen completats el 2027.

També et pot interessar

stats