El port de Castelló augmenta al 2019 un 32,6% el trànsit de mercaderies amb el Marroc
L’Autoriat Portuària inverteix 37 milions d’euros en tres noves terminals.
PortCastelló ha mogut 700.000 tones de mercaderies amb el Marroc al 2019, un 32,6% més que al 2018. Els principals ports marroquins amb què manté relacions comercials són, per aquest orde, Casablanca, Tànger Med, Jorf Lasfar i Safi.
El Marroc és, a més, una destinació clau per al sector ceràmic, un aliat estratègic de del port de Castelló. Al 2016 només es van exportar 101 tones a aquest país i al 2019, només 3 anys després, s’hi han enviat més de 300.000 després de disposar de connexions directes. Es converteix així en la primera destinació del port castellonenc en exportació ceràmica.
Són xifres que el president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha presentat en la missió comercial al Marroc, encapçalada pel cap del Consell, Ximo Puig, amb l’objectiu de segellar una aliança que permeta incrementar el trànsit amb els ports del Marroc.
Una prova que el Marroc és una destinació amb un enorme potencial de creixement va ser la participació del port de Castelló en la fira Mediterranean Ports & Shipping a Casablanca al juliol de l’any passat per a presentar el potencial logístic. “Hi ha una gran oportunitat de negocis, tant en la importació com en l’exportació, i el comerç entre Espanya i el Marroc a través del port de Castelló anirà a més”, ha afirmat Francisco Toledo.
El port de Castelló es consolida en la novena posició en el sistema portuari espanyol, i amplia la diferència amb el competidor immediat, el qual supera per 3,2 milions de tones. L’any 2019 és també l’any de la consolidació del port de Castelló en el quart lloc del rànquing en trànsit de càrregues de sòlid a granel, i el cinqué en importació i exportació.
Francisco Toledo ha presentat les inversions al Marroc de tres terminals privades de de sòlids a granel per un import de 37 milions per a millorar en eficiència, protecció ambiental i sostenibilitat en l’operativa “que situaran el port a l’avantguarda en mètodes de càrrega i descàrrega d’aquesta mercaderia”.