Les plantilles afectades per l’alliberament de l’AP-7 voten l’acord sobre l’ERO
Sindicats i empresa han pactat indemnitzacions de fins a 45 dies per any treballat per a 136 professionals.
Els 136 treballadors i treballadores afectats per l’alliberament del peatge de les autopistes AP-4 i AP-7 voten aquest dilluns i dimarts si ratifiquen l’expedient de regulació d’ocupació acordat entre Abertis i les organitzacions sindicals. L’ERO serà efectiu l’1 de gener de 2020, quan la titularitat de les vies torna a ser de l’estat espanyol.
L’acord entre Abertis i els sindicats inclou, entre altres mesures, una indemnització de 45 dies per any treballat, però amb limitacions: 42 mesos durant els anys d’antiguitat previs a 2012, i 33 dies per any amb un màxim de 34 mesos per als exercicis treballats a partir d’aquest moment.
Sindicats i empresa també han pactat l’establiment d’un conveni especial per qui té entre 55 i 63 anys.
Les persones afectades per l’ERO són les vinculades a les tasques de cobrament de peatge de les autopistes. No s’inclouen en l’ajust qui fa tasques de manteniment de la infraestructura, que està previst que se subroguen en el contracte que signe Foment.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Episodi de pluges a la vista
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo