La patronal demana al PP i el PSPV que "posen la valenciania per damunt de les sigles" i negocien la proposta de finançament
El president de l'empresariat valencià, Vicente Lafuente, demana diàleg a les formacions per a desbloquejar la reforma del model, que compromet 3.700 milions més a l'any per a la Comunitat Valenciana
El president de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), Vicente Lafuente, ha demanat este dimarts als partits valencians majoritaris amb representació al Congrés que "posen la valenciania per damunt de les sigles" per a desbloquejar la reforma del finançament autonòmic. "En este moment, el que cal exigir és que s'asseguen i parlen", ha respost a preguntes dels periodistes abans d'un acte sobre l'impacte del sector logístic per carretera, en què participava el vicepresident i conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus.
Lafuente havia rebut preguntes per la falta de reunions bilaterals entre el govern espanyol i la Generalitat després de la proposta de reforma del finançament de la vicepresidenta i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, que es va presentar fa dos mesos. El nou model compromet vora 3.700 milions més a l'any per a la Comunitat Valenciana, la tercera autonomia que més veuria incrementats els seus ingressos.
Lafuente, que és també vicepresident de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), ha subratllat que els empresaris valencians estan "en la mateixa posició que fa uns mesos" respecte al finançament; és a dir, que "cal exigir que es dialogue, que es parle", com considera que està reclamant la societat a les principals formacions polítiques. "Hem perdut la capacitat de parlar i esta polarització no està fent cap bé a la nostra societat", ha lamentat.
Boluda (AVE) va suggerir acceptar l'oferta del govern
Fa una setmana el president de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Vicente Boluda, va posicionar-se a favor d'acceptar l'oferta del govern, tot i que advertia que era una posició personal i no parlava en nom de la patronal. "El que va davant, va davant" i "hi ha vegades que cal dir que sí", va manifestar al costat mateix del president Juanfran Pérez Llorca que, en línia amb el PP estatal, qüestiona la reforma, sobretot per la manera en què s'ha decidit.
L'endemà, el portaveu del Consell, Miguel Barrachina, va reiterar el rebuig del Consell a la proposta, "Pedro Sánchez no degué pactar-la amb el condemnat amb qui ho va fer", en al·lusió a la negociació bilateral amb ERC, que va qualificar de "mercadeig".