Ouigo començarà a operar l'alta velocitat entre Madrid i València el 2022 amb cinc trajectes diaris per sentit

La filial low cost de l'empresa ferroviària estatal de França contractarà 42 persones per a iniciar a l'estiu les proves de la línia

Una treballadora espera en la porta d'un tren durant la inauguració del primer trajecte d'Ouigo a Madrid el passat 7 de maig
Una treballadora espera en la porta d'un tren durant la inauguració del primer trajecte d'Ouigo a Madrid el 7 de maig passat / Europa Press

La companyia d'alta velocitat Ouigo, filial de baix cost de l'empresa ferroviària estatal de França, començarà a operar el 2022 en la línia que uneix Madrid i la zona del Llevant. 

A la tardor preveu augmentar en 42 persones la plantilla per a començar les proves de la connexió entre la capital espanyola i València. Segons han indicat a Europa Press fonts de l'empresa, la idea és que la formació i les proves comencen des de finals d'estiu: en concret, tindran 12 maquinistes i 30 tripulants.

Quan la línia es pose en marxa l'any que ve, Ouigo oferirà cinc eixides diàries per sentit entre Madrid i València. També es preveu arribar a Alacant, però encara no hi ha data fixada.

En aquests moments, la companyia està rebent els trens per a la connexió entre les estacions de Madrid-Puerta de Atocha i València-Joaquim Sorolla. L'empresa francesa assegura que està "treballant braç a braç amb Adif perquè els trens siguen autoritzats i la formació dels maquinistes en la línia puga començar quan estiga homologada aquesta nova infraestructura".

Els trens Ouigo ja connecten Madrid amb Barcelona i donen servei a les parades de Saragossa i Tarragona.

També et pot interessar