La negativa de Noruega a donar més suport econòmic deixa Norwegian en la corda fluixa

Els títols de la companyia cauen més d'un 20% en borsa.

Imatge d'arxiu d'un avió de la companyia noruega
Imatge d'arxiu d'un avió de la companyia noruega / @Norwegian_ES (Twitter)

El govern noruec ha anunciat aquest dilluns que no té intenció d'oferir més suport financer a l'aerolínia Norwegian, la qual cosa deixa la companyia en una situació amb un “futur molt incert”, segons ha indicat l'empresa. Aquesta decisió ha fet desplomar-se en borsa els títols de Norwegian, que han registrat descensos en la cotització de més del 20% després de conéixer-se la notícia. La companyia aèria de baix cost compta amb uns 2.300 treballadors a Noruega i diversos milers més en la resta de països on té presència.

En concret, el Ministeri de Transports noruec ha comunicat la seua negativa a una injecció addicional de finançament per a donar suport al negoci del grup, afectat per la crisi de la Covid-19. El mes d'agost passat, Norwegian ja va indicar que es quedaria sense liquiditat en el primer trimestre de 2021, llevat que rebera una injecció econòmica. Ara la companyia afirma que s'enfronta a un futur “molt incert” després d'aquesta decisió del govern noruec.

El mes de maig passat, l'aerolínia ja va arribar a un acord amb els seus creditors per a entregar-los quasi tot el seu capital social per a accedir a un préstec estatal per 3.000 milions de corones (uns 252 milions d'euros). El conseller delegat del grup, Jacob Schram, considera que la decisió del'executiu és “molt decebedora” i suposa “una galtada per a tots els que lluiten en Norwegian per la companyia, quan els nostres competidors estan rebent milers de milions en fons dels seus respectius governs”.

És el cas d'Espanya, on el Consell de Ministres va aprovar el dimarts passat el rescat d'Air Europa, companyia a la qual injectarà 475 milions d'euros per considerar-la una empresa estratègica la viabilitat de la qual està en risc per la pandèmia de la Covid-19. El rescat consisteix en un préstec participatiu de 240 milions i un altre ordinari de 235 milions, que s'hauran de retornar en sis anys. Air Europa és la segona aerolínia espanyola per nombre d'autoritzacions per a volar a destins internacionals. Vola a 130 destins en 60 països i entre abril i juliol va veure caure la seua activitat un 95%. Aquest rescat obri la porta a la pròxima compra de la companyia per part d'Ibèria.

També et pot interessar