MSC gestionarà la nova terminal de contenidors del port de València
Puig ressalta l'aposta per la Comunitat Valenciana de la naviliera en una operació de 1.200 milions d'euros que generarà 7.000 llocs de treball.
Terminal Investment Limited (TIL), la filial de gestió de terminals portuàries de la naviliera Mediterranean Shipping Company (MSC), ha presentat l'única oferta per a gestionar la nova terminal de contenidors del port de València. Així ho ha comunicat aquest dimecres el president de l'Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, que s’ha reunit amb el president en funcions de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.
Si l'adjudiquen finalment la terminal, l'explotació de la qual es preveu per un termini de 35 anys, el grup italosuís MSC controlaria dues de les quatre terminals de contenidors del recinte valencià, que tindria una capacitat global per a 12 milions de contenidors, el que el convertiria en el tercer port més gran d'Europa.
El cap del Consell ha destacat la confiança en el dinamisme de l'economia i la situació estratègica de la Comunitat Valenciana demostrada per la segona naviliera del món, a l'hora de liderar una operació que suposarà una inversió de 1.200 milions d'euros, 400 milions els realitzarà l'Autoritat Portuària en obra pública i la resta, l'empresa concessionària.
A més, Puig ha ressaltat que només l'obra pública comportarà la creació de 7.000 llocs de treball i ha destacat que aquesta nova terminal serà determinant per a "millorar la capacitat exportadora de les empreses valencianes".
Capacitat per a 5 milions de contenidors
L'ampliació nord tindrà capacitat per a 5 milions de contenidors, la qual cosa situarà al port de València entre els tres primers d'Europa. En construir-se des de zero, disposarà de l'última tecnologia i, com a mínim, el procés de càrrega i descàrrega de contenidors estarà semiautomatitzat.