El moviment veïnal AP-7 Gratuïta recela de les promeses d'Ábalos

El portaveu de la plataforma demana reunions amb el ministre de Foment.

La gratuïtat de l'AP-7 s'acosta entre debats i polèmiques. À Punt NTC.
La gratuïtat de l'AP-7 s'acosta entre debats i polèmiques. À Punt NTC.

El portaveu del Moviment Veïnal AP-7 Gratuïta, Llorenç Navarro, ha expressat en una entrevista aquest divendres al programa À Punt Directe que la via "a partir d’ara ha de ser gratuïta per a totes i per a tots, perquè ho necessitem i perquè, a més, ja ho hem pagat". Sobre la imposició d’una possible nova taxa, s'ha preguntat: “i si volen aplicar-ho a partir d’ara, què faran? Ens tornaran els 50 anys que hem pagat? No”. Navarro ha recelat dels compromissos del ministre de Foment, José Luis Ábalos, i ha recordat els nombrosos talls de via que ha fet la plataforma al llarg de la seua història. Al respecte ha remarcat que han demanat moltes reunions amb el ministre "que no es vol reunir amb nosaltres perquè sap que diem les coses a la cara"

Em aquest sentit ha recordat les mobilitzacions veïnals que reivindiquen eradicar punts conflictius a la carretera N-340, una via que ja han tallat 254 voltes. Ha fet esment a la situació del municipi d’Oliva, a la Safor, que pateix especialment el trànsit de la carretera que travessa la ciutat, i que necessita traure'l cap a l’AP-7.

El portaveu del moviment veïnal també ha estat crític amb els partits polítics, que, al seu parer, encara no donen una resposta adequada. Especialment crític ha sigut amb la possibilitat que una vegada liberalitzada l’autovia continue establert el pagament d’alguna mena de taxa.

L’autopista AP-7, que travessa tot el territori, enllaçant-lo amb Catalunya i Múrcia, passarà a ser de propietat i de gestió totalment pública quan s'acabe la concessió per a l'explotació privada. Això passarà el dia 31 de desembre del 2019. El futur canvi de titularitat ha provocat que des de fa mesos s’haja obert un debat sobre la futura gratuïtat de l’autopista AP-7.

També et pot interessar