Milers de transportistes fan cues de més de 24 hores per a creuar el túnel de la Mànega

Els camioners alerten que els embossos que es formen des de fa una setmana al port de Dover fan malbé mercaderies peribles i provoquen danys de 950 euros per camió

Cues al Canal de la Mànega

Els transportistes britànics han alertat que els embossos quilomètrics que es formen des de fa una setmana per a accedir al port de Dover (sud-est d'Anglaterra) estan fent malbé mercaderies peribles i provoquen danys per valor de 950 euros per camió.

Desenes de milers de transportistes espanyols i europeus romanen durant hores en files interminables de més de 50 quilòmetres en l'autopista d'accés a l'Eurotúnel i ports d'embarcament per a creuar el canal de la Mànega, una situació que s'ha agreujat per la falta de transbordadors.

Suspensió del servei de la companyia de ferris

El govern britànic atribueix les cues principalment a la suspensió del servei de la companyia P&O, que ha deixat d'operar temporalment els ferris que unien Gran Bretanya amb el continent europeu després d'acomiadar a 800 dels seus empleats per a tractar d'abaratir costos.

Contribueixen així mateix a l'embós, en el qual alguns transportistes han quedat bloquejats durant més de 24 hores, fallades en el sistema informàtic que gestiona els controls duaners que van entrar en vigor després del Brexit.

Increment de trànsit per les vacances d'abril

Aquest escenari ha coincidit amb l'increment de trànsit habitual a l'inici de les vacances d'abril, en les quals milers de famílies es dirigeixen cap a Europa. També un nou increment dels casos de coronavirus al Regne Unit que també ha colpejat a les aerolínies i altres sectors.

El bloqueig ha portat a l'executiu britànic a posar en marxa l'anomenada operació Brock. Aquest sistema canalitza el transport pesat per uns certs carrils de l'autopista, en els quals els camions queden aparcats fins que puguen ocupar un ferri, a fi d'evitar el bloqueig de la resta de les vies.

El director de l'Associació de Productors Britànics de Carns Processades, Nick Allen, ha indicat que esperen que la situació es prolongue almenys durant aquesta setmana.

Per la seua banda Graham Eardley, director de l'exportadora de carn Eardley International ha esgrimit que els seus productes peribles tenen una vida molt curta.

"Si carreguem corder al Regne Unit el dilluns, esperem entregar el producte a Alemanya el dimarts, però estem veient retards de 25 hores per a creuar el canal de la Mànega. La qualitat i el valor del producte es redueix per cada hora de retard" Graham Eardley - Director de l'exportadora de carn Eardley International

Fenadismer demana a intervenció de la Comissió Europea

Com va ocórrer el desembre de 2020, els transportistes a portes de la Setmana Santa han de romandre en els camions, sense poder accedir a llocs de descans adequats o amb unes mínimes condicions higienicosanitàries.

La Federació Nacional d'Associacions de Transportistes d'Espanya (Fenadismer) sol·licita la intervenció de la Comissió Europea per a ajudar a resoldre aquesta crisi i poder "alliberar" els milers de transportistes europeus que es troben retinguts.

També et pot interessar