Mercadona paga una multa de 2,5 milions d'euros pel seu sistema de reconeixement facial
La cadena de supermercats ha acceptat la sanció proposada per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades
Mercadona abonarà els 2,5 milions d'euros de sancions que ha proposat l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) com a penalització per un projecte pilot que la companyia va instal·lar en 48 supermercats de València, Saragossa i Mallorca el 2020.
La companyia ha acceptat la multa per "la indefinició i dubtes legals sobre el sistema de detecció anticipada" que pretenia identificar persones amb una orde d'allunyament dels seus establiments dictada per un jutjat.
Mercadona ha assegurat que tenia "37 autoritzacions judicials i va iniciar les proves després de presentar el projecte a l'AEPD". Pel que fa a la publicitació de la prova pilot, l'empresa ha argumentat que es van comunicar els detalls d'aquesta a través dels mitjans de comunicació i mitjançant cartelleria informativa als establiments que hi van formar part.
La cadena de l'empresari valencià Juan Roig ha explicat que no s'ha guardat cap informació captada amb aquest sistema, ja que s'eliminava del tot en 0,3 segons i això impossibilitava la identificació de ciutadans que no tingueren una prohibició judicial d'accés a l'establiment.
Més llegit
-
Nit en blanc a plaça d'Hondures de València per una picabaralla entre residències
-
Núvols, calor i ruixats en l'últim cap de setmana de l'estiu
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Mor Batiste Martí, el primer valencià que es vacunà contra la covid
-
Miguel Polo declara que mai va dir en la vesprada de la dana que la presa de Forata anava a rebentar
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit