Mercadona obrirà en 2020 un centre de comerç electrònic a Alacant
La planta logística tindrà 12.000 m² i estarà ubicada a la carretera d'Ocaña de la ciutat.
Mercadona ha adquirit uns terrenys situats a Alacant on, en un futur, instal·larà la seua segona plataforma logística per al projecte de compra en línia a la Comunitat Valenciana. Segons informa la firma de supermercats en una nota de premsa, la parcel·la està situada a la carretera d'Ocaña i té una extensió d'uns 18.550 m², dels quals 12.000 m² es destinaran a construir un centre logístic de Mercadona Online (que l'empresa valenciana anomena Colmena) a Alacant.
Aquest magatzem per al negoci en línia estarà operatiu a partir de 2020 i està previst que done servei tant a la ciutat d'Alacant com als municipis de la província, començant pels municipis limítrofs.
Mercadona compta en l'actualitat amb un centre d'aquestes característiques al polígon de Vara de Quart de València, des d'on va iniciar el passat mes de maig de 2018 els primers serveis del seu projecte de compra en línia a través d'una prova pilot. Des de llavors, ofereix aquest servei a la ciutat de València i a una àrea de municipis de la província.
A més, Mercadona també ha anunciat recentment la posada en marxa del seu segon magatzem en línia a Madrid, concretament a Getafe, que se suma al que té projectat al polígon industrial La Atalayuela, al districte de Vallecas. Al mes de novembre de 2018, Mercadona també va anunciar la compra d'uns terrenys a Ripollet (Barcelona) per a situar un segon magatzem a Catalunya per al projecte en línia de la companyia, que s'uneix al que té previst a la Zona Franca de la capital catalana (Zona Franca a mitjan 2019 i Ripollet en 2022).
Segons la companyia, una vegada triats els productes, el 75% dels usuaris tarda menys d'un minut i mig a finalitzar la seua compra. Per a garantir la màxima qualitat i frescor, el servei en línia de Mercadona prepara les comandes del producte fresc el mateix dia de lliurament al client.
En el 40% de les compres rebudes es demana pa de forn. A més, la companyia ha servit més de 600 tones de productes frescos. Entre aquests, destaquen el plàtan, la creïlla i els ous com els frescs més venuts, juntament amb el salmó com el peix favorit; i l'aigua, la llet i l'arròs, com els productes secs més sol·licitats. L'empresa ha ampliat l'assortiment al llarg d'aquests mesos i ha incorporat novetats com el sushi o el pernil a tallades; entre d'altres.