Mazón es reuneix amb les principals empreses valencianes als EUA
Una de les claus per a promoure les relacions seria recuperar la connexió aèria de València amb Nova York
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat la intenció del Consell d’apostar per les oportunitats de negoci del turisme i les empreses valencianes als Estats Units (EUA), a pesar de l’actual situació comercial.
Mazón, que està immers en un viatge pel país, ha fet referència a les mesures aranzelàries del president dels EUA, Donald Trump; i ha expressat que, tot i els aranzels, les empreses valencianes continuen tenint "grans expectatives de creixement" en eixe mercat.
Així ho ha traslladat durant la reunió que ha tingut amb una representació d'empreses de la Comunitat Valenciana implantades a Nova York i Nova Jersey. També hi han participat la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, el conseller Econòmic i Comercial d'Espanya a Nova York, Carlos Jiménez, i la directora executiva de l'Spain US Chamber of Commerce a Nova York i Texas, Gemma Cortijo. Han avaluat l'impacte dels aranzels dels EUA i han abordat noves estratègies i oportunitats juntament amb els sectors afectats.
Entre les empreses presents en la reunió hi havia representants del sector financer —com CaixaBank o Exeter Finance—, de la venda de materials de construcció —com Porcelanosa— i del sector manufacturer o de serveis jurídics, entre altres. Alguns dels assistents han assenyalat que mantenen l'optimisme i la necessitat de suport de l'empresa espanyola en la seua internacionalització, malgrat la incertesa sobre l'aplicació dels aranzels, així com els elevats costos derivats que, en molts casos, assumeixen els clients.
Mazón ha dit als empresaris: "Venim a traslladar un missatge de promoció, un missatge d'apostar per un mercat que ens pot ajudar molt”. Ha destacat les exportacions de productes valencians d'"altíssima qualitat" que poden tindre un avantatge diferencial enfront dels d'altres països.
Un dels punts clau per a millorar les relacions empresarials entre la Comunitat Valenciana i els EUA és recuperar la connexió aèria directa amb València, que el president ha assegurat que està en negociacions.
Entre el 2009 i el 2012, la companyia Delta Air Lines connectava Manises amb la Gran Poma amb quatre freqüències setmanals. No obstant això, esta connexió va deixar d'operar per falta de rendibilitat i ara —ha assegurat Mazón— és una connexió que “abans o després aconseguirem".
En este viatge, Mazón ha tingut una reunió amb el director general de vendes a Nova York de Delta Air Lines, Scott Jordan, i ha dit: “Ens avalen el creixement turístic que estem registrant i un model diversificat amb segments molt atractius per al mercat estatunidenc com el gastronòmic, l'esportiu, el cultural, el turisme de salut i el de creuers”.
Per això, el cap del Consell ha assegurat que Delta “està monitorant amb interés l'evolució del sector turístic del nostre territori”, al mateix temps que ha remarcat “la sintonia comuna per un turisme d'alt valor afegit, qualitat i de negocis”.