Marie Claire troba un comprador que es compromet a mantindre la plantilla
L'administrador concursal va comunicar aquesta situació a la plantilla dilluns, però no ha transcendit el nom de l'empresa
Marie Claire pot haver trobat comprador. L'administrador concursal de l'empresa tèxtil de Vilafranca, Jordi Casserras, va comunicar aquesta opció a la plantilla dilluns, en una operació que confia a tancar la setmana pròxima, segons han confirmat a À Punt fonts sindicals. El nom del comprador, de moment, no ha transcendit.
El comprador es compromet a mantindre la plantilla de la companyia, vint persones en planta i d'altres 72 afectades actualment per un ERTO. Marie Claire estava en mans de Think Textil des de juny del 2021.
La plantilla ha rebut la notícia amb satisfacció, però també amb cautela. "En principi, és una bona notícia, però falta que es concrete", ha defensat aquest dimecres Carlos Pitarch, membre del comité d'empresa de Marie Claire per CCOO.
Els directius de Marie Claire van comunicar el 19 de juny de l'any passat al comité d'empresa, durant la quarta reunió per a negociar l'expedient laboral presentat, la intenció de liquidar la companyia i procedir a un expedient de regulació d’ocupació. El 30 de juny va presentar el concurs de creditors i va acordar els primers acomiadaments amb els sindicats CCOO i UGT. Es va mantindre una plantilla mínima de 72 treballadors a Castelló i 33 a la resta d'Espanya, que continuaven en ERTO tres mesos —amb una possible pròrroga de tres mesos més—, i es va indemnitzar als 190 treballadors que l'empresa va acomiadar.
Marie Claire es va fundar el 1907 i té un gran arrelament a les comarques de l'interior de Castelló. L'empresa va començar l'activitat fa més de cent anys, i es dedica des dels orígens a la confecció i comercialització de calces, activitat que, amb els anys, s'ha diversificat per a passar a produir també altres productes de caràcter tèxtil. L'empresa va arribar a tindre mil treballadors i treballadores.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat