Directes
Ara en la televisió
CARCELLER, L'HOME QUE VA MORIR DUES VEGADES
Ara en la ràdio
QUEDA'T AMB MI (reemissió)

Lluch destaca que el clúster valencià de l’automoció patirà les conseqüències de l'ERO a Ford Almussafes

La gerent d'AVIA afirma que la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt suposarà un canvi radical per a la indústria auxiliar, ja que donarà lloc a una nova cadena de subministrament i generarà nous perfils

Elena Lluch, gerent d’AVIA / À Punt NTC

El clúster valencià de l'automoció patirà les conseqüències de l'expedient de regulació que es negocia aquest divendres a la planta de Ford a Almussafes. Així ho ha reconegut la gerent d'AVIA, Elena Lluch, en una entrevista a Les notícies del matí.

Encara que la indústria auxiliar de l'automòbil s'ha diversificat molt els últims anys per a no dependre tant de Ford, Lluch diu que serà "inevitable" un impacte en aquestes empreses de la reducció de la plantilla i de la reducció de la càrrega de treball de la planta de la multinacional nord-americana.

La gerent d'AVIA ha reconegut que hi haurà una "causa directa de reducció d'ocupació en els proveïdors que fabriquen a temps i en seqüència", si bé encara desconeix l'impacte, perquè fins que Ford no tanque la seua negociació, "no coneixerem l'impacte en la cadena de valor i esperem que siga el mínim possible".

La inflació en el sector de l'automoció

D'altra banda, ha indicat que el clúster valencià de l'automoció està patint per la inflació i l'augment dels costos.

"Ho estem vivint malament perquè han pujat les matèries primeres, l'energia, els costos logístics, i això van en contra dels fabricants de vehicles, que no estan absorbint aquesta pujada en un sector en què els marges són molt ajustats".

Canvi radical per a la indústria auxiliar

Aquest divendres es posarà la primera pedra de la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt. La gerent d'AVIA afirma que la gigafactoria de bateries suposarà un canvi "radical" per a la indústria auxiliar de la Comunitat Valenciana, ja que donarà lloc a una "nova cadena de subministrament" al voltant d'aquesta planta i generarà nous perfils professionals.

Segons Lluch, a la Comunitat Valenciana "tindrem cadenes de subministrament totalment diferenciades". Per un costat, la fabricació i assemblatge de vehicles elèctrics en la planta d'Almussafes. I, per un altre, la gigafactoria de Sagunt de Volkswagen que "ens permetrà desenvolupar un altre procés que serà la fabricació i assemblatge de bateries i a les faldes de Volkswagen sorgirà una nova cadena de subministrament també del sector automoció però en un àmbit diferent".

També et pot interessar

Veure totes les activitats