La línea directa a Nova York pretén "atraure noves inversions" i "captar" el turista nord-americà

Les arribades han crescut enguany un 13,9% a l'aeroport de València

Les arribades han crescut un 9,4% a la Comunitat Valenciana / À Punt NTC

La Cambra de Comerç considera que la recuperació de la connexió directa amb Nova York obrirà noves vies de negoci. Les agències de viatges asseguren que reforçarà l'arribada de turistes internacionals.

Les connexions aèries són clau perquè el sector turístic continue creixent. Una nova ruta, més turistes internacionals. Enguany, els seients d'avió han augmentat un 8%. Les arribades han crescut un 13,9 a Manises i un 9,4 a l’Altet. Però no tan sols beneficiarà el turisme.

"És rendible per a nosaltres perquè ens posa en el mapa i atrau inversors, turisme i empreses a la Comunitat Valenciana. Este nou vol directe a Nova York deixa clar que les inversions tant en Manises i en l'Altet són ara més necessàries que mai", explica José Vicente Morata, president de la Cambra de Comerç de València.

Cada visitant es gasta 1.300 euros al dia

El 2025 van entrar 12,5 milions de turistes que es van gastar 16.000 milions d'euros. Cada visitant es gasta de mitjana 1.300 euros. El 16% de la població activa es dedica al turisme, un poc més de 300.000 treballadors. Però no cal abaixar la guàrdia.

"Esta connexió ens permet aplegar d'una manera més fàcil a tota Nord-amèrica i ens va a permetre captar el turista estatunidenc. Sabem que és un turisme de qualitat, pel que moltes destinacions competixen", assenyala Eva Blasco, vicepresidenta de la Confederació Espanyola d'Agències de Viatges.

Les previsions que fa la patronal HOSBEC és que el conjunt del sector creixerà enguany quasi un 10% i superarà els 13 milions de turistes.

També et pot interessar

stats