L'últim Hyperloop dissenyat en la UPV consumeix el mateix que una torradora

Amb aquest model participaran en la major competició mundial d'aquest àmbit, l'European Hyperloop Week, que se celebrarà del 17 al 23 de juliol, a Edimburg

Projecte presentat per estudiants de la UPV
Projecte presentat per estudiants de la UPV / UPV

L'equip Hyperloop de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha dissenyat un nou prototip que aconsegueix fer surar i desplaçar-se un vehicle de 200 kg consumint el mateix que una torradora. Amb aquest model de manera de transport de passatgers i mercaderies mitjançant trens a través de tubs al buit participaran en la major competició mundial d'aquest àmbit, l'European Hyperloop Week, que se celebrarà del 17 al 23 de juliol, a Edimburg (Escòcia).

El model presentat aconsegueix, per primera vegada, eliminar el fregament, tant en aire com amb la superfície. Portaveus de l'equip han explicat que el prototip aconsegueix "fer surar i desplaçar-se un vehicle de 200 kg consumint el mateix que una torradora". Un equip de 45 estudiants de dotze titulacions.

L'equip Hyperloop UPV està format per 45 estudiants (20 ja han participat en anteriors edicions), de 12 titulacions. Va nàixer en 2016 i des de llavors, cada any dissenya i construeix un prototip nou, en el qual s'incorporen els aprenentatges anteriors i els últims avanços cientificotècnics.

Per primera vegada, Hyperloop UPV ha dissenyat i construït la càpsula (el vehicle que es desplaça) i el seu interior (per a passatge i mercaderies), la levitació i tracció electromagnètica i el tub de buit. Kénos és el nom de la nova càpsula i Atles, el de la cambra de buit de 30 metres d'acer inoxidable, en forma de tub, per on es lliscarà la càpsula.

Ricardo González, estudiant responsable de l'equip tècnic mecànic i capità d'Hyperloop UPV, destaca alguns dels reptes que han resolt per a desenvolupar els prototips Kénos i Atles. Han compactat tots els sistemes mecànics i electromagnètics, per a aconseguir l'espai necessari per a un disseny d'interior el més realista possible.

Des del punt de mira de l'enginyeria el repte ha estat tant en la part del disseny mecànic, perquè han hagut de fer sistemes molt eficients quant a prestacions i volum, com en l'aviònica, per a integrar tot el sistema i el cablejat. La participació en l'equip els aporta, segons Ricardo González, a tots els nivells: en aprenentatge reben formació que no es veu a les aules, i adquireixen competències professionals, habilitats socials, competències transversals, contactes amb empreses, amb més gent jove, practiquen anglés i viatgen.

Un programa que impulsa la participació en competicions

Hyperloop UPV és un dels equips més potents del programa Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València, una iniciativa única en la universitat espanyola basada a aprendre fent, que impulsa la participació d'alumnat de diferents graus en competicions universitàries.

L'empresa valenciana Zeleros va ser creada per estudiants UPV a partir de la seua participació i èxit en Hyperloop UPV, en 2016. En aquesta edició, l'equip rep el suport de 70 empreses —entre altres Zeleros— sense les quals aquest prototip no seria possible.

També et pot interessar

stats