L’oratge estable i el turisme de proximitat eleven l’ocupació hotelera del pont d’octubre al 88,9%

Benidorm ha liderat l'ocupació amb un 91,2%, per davant de Peníscola (91,1%) i la ciutat de València (90,7%)

La platja, de gom a gom, el 12 d'octubre
La platja, de gom a gom, el 12 d'octubre / EFE

El pont d'octubre tanca amb un 88,9% d'ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana, tres punts i mig per damunt de les previsions inicials (85,4%). Així ho ha avançat la patronal hotelera Hosbec, que ha confirmat que totes les destinacions turístiques que han analitzat han superat les xifres previstes.

L’oratge estable i les temperatures primaverals han convertit el pont que va començar divendres, coincidint amb el dia de la Comunitat Valenciana, i va acabar dilluns, 12 d’octubre, en una oportunitat per a allargar la temporada turística. Els darrers dies les màximes han superat els 25 °C en molts punts del territori i les reserves d’última hora han omplit allotjaments tant a la costa com a l’interior.

Benidorm ha liderat l'ocupació amb un 91,2%, uns registres que —segons Hosbec— han confirmat la condició de destinació de referència per a les escapades de pont. El seguixen de ben a prop Peníscola, amb un 91,1%, i la ciutat de València, amb un 90,7%. 

La província de València ha registrat la millora més destacada respecte a la previsió, amb huit punts més, fins al 89,7%. La resta de destinacions mantenen “nivells sòlids” i firmen un pont amb bones dades. La Costa Blanca —sense Benidorm— arriba al 85%, la província de Castelló el 82,2% i Alacant Sud el 77,4%.

La patronal deixa clar que la reserva d'última hora ha tornat a funcionar fruit de la meteorologia estable i dels turistes de proximitat. Totes les destinacions guanyen entre 2,5 i huit punts en els dies previs al pont.

Des d’Hosbec han assegurat que estan satisfets amb les xifres del pont d'octubre. Segons la patronal hotelera, el comportament del mercat ha confirmat la fortalesa del turisme valencià més enllà de la temporada estival.

També et pot interessar

stats