L'Ibex-35 cau un 6% pel coronavirus i es deixa un 30% en tres setmanes
La borsa espanyola defensa els 7.000 punts a l'espera dels canvis en la política monetària del BCE i després de les mesures de Trump.
L'Ibex-35 ha iniciat la sessió d'aquest dijous amb una caiguda del 5,71%, la qual cosa ha portat el selectiu a situar-se en els 7.011,70 punts a les 9:01 hores. La borsa espanyola ja es deixa un 30% des dels 10.083 punts del 18 de febrer. Aquesta jornada està marcada per les respostes dels governs, entre elles les dels Estats Units i Itàlia, i dels bancs centrals per a controlar el coronavirus.
En concret, els inversors estaran atents a la reunió del Banc Central Europeu (BCE) que comunicarà aquest dijous quins canvis realitzarà en la política monetària amb l'objectiu d'atallar l'impacte del Covid-19 en l'economia de la zona euro.
L'atenció dels mercats està posada en l'institut emissor després que tant la Reserva Federal dels Estats Units com el Banc d'Anglaterra anunciaren sengles rebaixes dels tipus d'interés en 50 punts bàsics.
En aquest context, l'Ibex-35 iniciava la sessió ancorat en la quota psicològica dels 7.000 punts, a l'espera que el Consell de Ministres aprove aquest dijous mesures de suport econòmic contra el coronavirus, que ja ha sigut declarat com a pandèmia global per part de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).
Caigudes en totes les borses europees
En aquest escenari de nerviosisme, les borses europees han obert la jornada, igual que el selectiu madrileny, amb caigudes del 5% per a Frankfurt i del 4% per a Londres, París i Milà, després de tancar l'índex Nikkei amb una caiguda del 4,41%, la Borsa del Xangai, de l'1,52%, i el Dow Jones, amb descensos de quasi el 6%.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
L'anomenat piròman del Saler reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València