Directes
Ara en la televisió
ESTÀ PASSANT CV
Pròximes emissions
19:30
ESPORTBASE
20:30
NTC COMARQUES
Notícies

L'euríbor tancarà setembre en un repunt aproximat del 3,2%, el nivell més alt en dos anys

Si la dada es confirma, per a una hipoteca mitjana de 150.000 euros, a 25 anys i amb un interés de l'euríbor més l'1%, l'increment anual seria superior als 1.000 euros 

Pisos en construcció, en una imatge d'arxiu / Europa Press

L'euríbor a dotze mesos, l'indicador més usat per al càlcul de les hipoteques variables a Espanya, tancarà setembre a l'alça, per tercer mes consecutiu, fins a situar-se en una taxa mitjana de l'entorn del 3,2%, un fet que suposa el seu nivell més alt en dos anys, des de juliol del 2024.

A falta d'una sessió perquè acabe el mes, l'indicador arriba a una taxa mitjana provisional de l'entorn del 3,249%, molt superior al 2,954% que va marcar a l'agost. Ja el mes anterior, l'euríbor va superar en taxa diària el nivell del 3%, cosa que no ocorria des de setembre del 2024. En este mes, ha continuat pujant i, el passat dia 25, va arribar a tocar el 3,379%, màxims en taxa diària des del juliol del 2024.

Si finalment es confirma esta taxa mitjana de setembre de l'entorn al 3,25%, les hipoteques variables es voran de nou incrementades, ja que un any abans, el setembre del 2025, l'indicador va tancar en el 2,172%. Així, per a una hipoteca mitjana de 150.000 euros, a 25 anys i amb un interés de l'euríbor més l'1%, l'increment anual seria superior als 1.000 euros.

Si el préstec és superior, de 300.000 euros, amb les mateixes condicions, l'alça en les quotes podria superar els 2.100 euros anuals. Segons les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) este mateix dilluns, al juliol, la firma d'hipoteques sobre vivendes es va reduir un 3,5%, encara que l'import mitjà va arribar als 180.785 euros, un 10,9% més. En el cas d'esta quantia mitjana per a una hipoteca variable de l'euríbor més l'1%, la quota s'elevaria en uns 1.300 euros anuals respecte a fa un any.

L'euríbor puja novament al setembre després que el passat dia 10, el Banc Central Europeu (BCE) decidira apujar els tipus d'interés en 25 punts bàsics, fins al 2,50%, el segon increment de l'any.

També et pot interessar