L’Euipo arriba als dos milions de sol·licituds de marca
Aquesta fita l’ha aconseguida amb la sol·licitud de l’empresa txeca Crepefort s.r.o.
L'empresa txeca Crefoport s.r.o. s'ha convertit en la sol·licitant dos milions de la marca de la Unió Europea, un dret que gestiona l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (Euipo), amb seu a Alacant. Crefoport és una consultoria empresarial situada a Praga i especialitzada en el desenvolupament d'eines d'informació comercial i gestió de crèdit.
"Aquesta sol·licitud representa una fita important en la trajectòria de l’Euipo i arriba precisament l'any en què se celebra el 25 aniversari de la creació de l'agència, abans coneguda com a Oficina d'Harmonització del Mercat Interior (OAMI)", segons ha assenyalat l’oficina.
En 2011, l’Euipo va aconseguir el milió de sol·licituds de marca, tan sols 15 anys després d'iniciar les seues operacions de registre. Des de llavors, ha experimentat un ràpid creixement en sol·licituds de marca, fins a rebre dos milions de sol·licituds procedents de més de dos-cents països.
Només en 2018, l'oficina va rebre 152.488 sol·licituds, xifra que representa un augment del 4,16% en comparació amb l'any anterior.
En l'actualitat, pràcticament el 99% de les sol·licituds de marques es presenta per via electrònica i més de 75.000 usuaris disposen d'un compte en la pàgina web de l'oficina.