L'ERO de Ford s’obri a tota la factoria perquè hi haja més voluntaris

El 100% del personal de la planta de bateries serà de l’empresa, i UGT calcula que podria minvar l’excedent de plantilla en 70 persones.

Factoria de Ford a Almussafes
Factoria de Ford a Almussafes

L’expedient de regulació d’ocupació (ERO) previst inicialment per a 410 empleats de Ford Almussafes s’obrirà finalment a tota la factoria amb l’objectiu d’aconseguir que es presenten més persones voluntàries per a acollir-s’hi. El nou plantejament tirarà avant sempre que hi haja un acord sobre certs punts, com ara que el personal que s’oferisca siga del mateix perfil tècnic o taula que l’excedent.

L’empresa ha traslladat els representants dels treballadors que està en disposició que “el 100% dels llocs de treball de la nova planta de bateries siga personal de Ford”, encara que no ha quantificat el nombre d’afectats en què minvaria l’ERO. Les parts s’han tornat a citar per a una pròxima reunió aquesta setmana, previsiblement el dijous 14 de maig, on es posarà sobre la taula un pla de baixes incentivades, segons han informat fonts sindicals.

El president del comité d’empresa i portaveu d’UGT en Ford Almussafes, Carlos Faubel, ha assenyalat que la prioritat és que no es produïsquen “eixides traumàtiques” de l’empresa. Considera que obrir l’ERO a tota la factoria és “un bon punt de partida” per a la negociació, igual que el fet que tot el nou personal de bateries siga Ford. Faubel calcula que aquesta mesura podria minorar el ERO en unes 70 persones.

No obstant això, ha advertit que “sembla que l’empresa té pressa” a tancar el procés (les primeres eixides serien al juny i hi hauria una segona tanda al setembre) i que “les presses no són bones conselleres”.

Des d’UGT detallen que en la reunió que han mantingut aquest dimarts, l’empresa ha représ els arguments pels quals plantejava el ERO abans de la crisi del Covid-19, i que continuen sent “la fi de llançament del Kuga i la baixada de producció”. El sindicat advoca per aconseguir unes condicions com les de l’anterior ERO, signat en 2010 en solitari per UGT. Però la companyia automobilística qüestiona aquest plantejament “argumentant que ha passat molt de temps i que ara la situació és diferent perquè les lleis també han canviat”, segons UGT. El sindicat no considera vàlids els arguments esgrimits per la direcció i insisteix que “tant les condicions econòmiques, com les garanties d’un pla de baixes incentivades que es base en la voluntarietat, han d’estar basades en l’últim acord subscrit per UGT”.

Baixes incentivades, prejubilacions i recontractacions

D’altra banda, CCOO vol esperar a veure la proposta final per a decidir si pot estar-hi o no. “Tenim ànim de negociar i acordar, però dependrà de com quede la negociació. Aquest ERO d’extinció ha de passar per baixes incentivades, prejubilacions i recontratacions per a intentar que no se’n vaja ningú i, si no és possible, el menor nombre i amb les millors condicions”.

Des d’STM Intersindical posen destaquen que “la voluntat d’acord es demostra amb fets”. Per això, insten a l’empresa a presentar una oferta que “evite situacions conflictives que ningú desitja”. CGT ha destacat també la decisió que tot el personal de la nova planta de bateries siga de Ford: “No tindria sentit haver-ho fet d’una altra manera, obrir una nova planta amb contractes”, ha apuntat un portaveu d’aquest sindicat.

També et pot interessar

stats