L’entrada en servei de la nova terminal nord del port de València es retardarà fins al 2026
El consell d’administració ajorna l’aprovació de l’ampliació fins al setembre perquè falta un informe, retardat a causa de la pandèmia.
Els canvis en el pla original d’ampliació i la paralització pel coronavirus han alterat els plans del port de València, que haurà d’ajornar l’aprovació de l’ampliació nord fins al setembre. Això implica que es retarda l’adjudicació a la naviliera MSC de l’explotació de la nova terminal de contenidors. L’Autoritat Portuària de València assumeix que l’entrada en servei de la nova terminal nord de contenidors es retardarà fins a l’any 2026 o 2027.
Per a tirar avant els plans, hauran d’esperar a l’autorització de Ports d’Espanya, però segons ha explicat el president de l’Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, encara no han pogut enviar l’avantprojecte constructiu. Estan a l’espera d’un informe “que s’ha retardat per la pandèmia” i que esperen resoldre al setembre.
En la modificació del disseny original del projecte d’ampliació nord del port, el consell d’administració renuncia al dragatge del canal d’accés i a la prolongació del dic d’abric nord (). Aquest informe ha d’aclarir si cal una nova declaració d’impacte ambiental (DIA) o no.
En la primera reunió del consell d’administració després de l’estat d’alarma, celebrada aquest divendres, també s’ha abordat la zona d’activitats logístiques. Martínez ha dit que espera que d’ací a un any estiga acabat el projecte i que l’Ajuntament de València puga rebre’n les obres.