Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

L’empresa PepsiCo anuncia un ERO a Espanya que afectarà les delegacions d’Alacant i València

La multinacional, que comercialitza snacks i begudes, esgrimix un canvi en el model de venda, que passarà de ser directa a fer-se a través de distribuïdors

Imatge d'arxiu d'una de les plantes de PepsiCo / À Punt NTC

PepsiCo, la multinacional que està darrere de snacks com Doritos o Cheetos i de begudes com Pepsi-Cola o Gatorade, ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectarà totes les delegacions de vendes a Espanya, incloses les que té a València i Alacant, segons han informat UGT i CC OO en un comunicat conjunt i han explicat fonts de l’empresa.

La retallada de personal es fonamenta en “causes tècniques i organitzatives”, derivades “d’un model de distribució pel qual substituïx la venda directa per un model de distribuïdors”. Els dos sindicats rebutgen la decisió, que han qualificat “d’injustificada i desproporcionada” i que, textualment, no dona solució al problema de rendibilitat que argumenta l’empresa.

Recol·locacions i baixes voluntàries

Els sindicats han afegit que treballaran per a minimitzar l’impacte dels acomiadaments, buscar alternatives com recol·locacions i baixes voluntàries i assegurar les màximes indemnitzacions possibles.

Fonts de l’empresa han assenyalat que la companyia està transformant el seu canal de distribució a un model de distribució indirecta i que el canvi es farà "de manera progressiva i responsable". Afigen que la negociació amb els sindicats tindrà “l’objectiu d'aconseguir acords que tinguen en compte tant les persones com les necessitats del negoci” i que, amb este ERO, l’empresa dona per conclosa la transformació del canal.

També et pot interessar