L'avió del futur: Air Nostrum aposta per l'aeronau sostenible Airlander 10

Es preveu que la primera aeronau estiga operativa el 2026 i entregar noves unitats els següents cinc anys

Simulació de l'Air Nostrum Airlander 10
Simulació de l'Air Nostrum Airlander 10 / Air Nostrum

Els socis d'Air Nostrum han acordat ser l'aerolínia llançadora de l'aeronau sostenible Airlander 10 de l'empresa britànica Hybrid Air Vehicles (HAV). Les dues parts han signat un acord perquè el grup siga el client llançador d'aquest dirigible "ecològic i versàtil".

Amb aquesta iniciativa, els socis del hòlding de mobilitat valencià "reforcen la seua posició com a grup innovador i a l'avantguarda cap a un transport sostenible", assenyalen a través d'un comunicat.

Air Nostrum està explorant diferents solucions que busquen millorar la protecció del medi ambient, com és aquest cas, amb el pla d'introduir l'Airlander 10 en la seua flota.

Aquest "revolucionari" mitjà de transport, subratllen, és "altament sostenible gràcies al fet que el seu consum de combustible és molt inferior al d'altres mitjans alternatius, la qual cosa suposa una reducció d'emissions de CO₂ de fins al 90% en el projecte inicial i fins a aconseguir les emissions zero el 2030".

La intenció plasmada en l'acord per HAV és que la primera aeronau puga estar operativa, després d'haver obtingut la seua certificació, el 2026, per a després continuar entregant noves unitats d'una forma escalonada durant els següents cinc anys.

Els socis d'Air Nostrum plantegen una operació amb aquest mitjà de transport a través un lísing operatiu de fins a deu aeronaus, detallen.

La "versatilitat i sostenibilitat" són els grans actius que té l'aeronau de l'empresa anglesa HAV. El seu ús es pot adaptar a les necessitats puntuals de cada destí, ja que l'Airlander 10 podrà aterrar en qualsevol superfície raonablement plana, tant en terra com en aigua.

A més, donada la seua capacitat d'enlairament i aterratge en espais reduïts, l'Airlander 10 pot ser l'alternativa de mobilitat perfecta per al transport aeri en ciutats que no tenen instal·lacions aeroportuàries i en illes.

Estalvi de combustible de fins al 90%

No és necessari que l'Airlander 10 use potents motors per als seus desplaçaments, ja que utilitza l'heli per a volar. S'estima que l'estalvi de combustible pot arribar al 90% respecte als avions convencionals.

L'Airlander 10 comptarà amb la mateixa certificació que els avions comercials davant dels organismes reguladors de tot el món, i estarà llest per a prestar servei a partir del 2026.

La velocitat que pot aconseguir el dirigible arriba fins als 130 quilòmetres per hora, amb una autonomia de vol que aconsegueix els 3.700 quilòmetres.

Aquestes característiques fan de l'aeronau una eina ideal per a cobrir moltes de les rutes més importants en tot el territori espanyol.

La configuració inicial de l'Airlander 10 és per a uns cent passatgers que anirien acomodats en una espaiosa cabina que no necessita ser pressuritzada en volar molt més baix que els avions.

També et pot interessar