L’Agència Tributària Valenciana pretén que les autoliquidacions dels impostos de transmissió i successions siguen telemàtiques

L’organisme s’ha fixat el repte d’avançar en l’expedient electrònic i eliminar paper en la presentació de sol·licituds.

Sonia Díaz, directora de l’ATV, en una imatge d'arxiu
Sonia Díaz, directora de l’ATV, en una imatge d'arxiu

L’administració valenciana treballa per la digitalització. L’Agència Tributària Valenciana (ATV), que depén de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, s’ha fixat com a repte per a aquest any 2021 avançar en l’expedient electrònic i eliminar el paper en la presentació de sol·licituds, per la qual cosa durant aquest exercici les autoliquidacions dels impostos de Transmissions Patrimonials i sobre Successions seran telemàtiques preferiblement.

El Programa Anual d’Actuació de l’organisme que s’ha publicat aquest dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), anuncia que durant aquest exercici el model per a l’autoliquidació dels impostos sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600) i el model d’autoliquidació de l’Impost sobre Successions (model 650) seran preferiblement per via telemàtica.

El programa inclou 17 accions concretes encaminades a possibilitar que la ciutadania es relacione amb l’entitat íntegrament per mitjans electrònics; millorar les condicions i resultats de la lluita contra el frau fiscal; i millorar la gestió dels recursos assignats a l’ATV.

“En digitalitzar tot el procés s’aconsegueix un triple benefici perquè el ciutadà pot emplenar els models des de qualsevol ordinador, mòbil o tauleta; els empleats públics que abans traslladaven les dades poden fer altres funcions i, al mateix temps, l’eliminació del paper es traduirà en un benefici mediambiental”, ha indicat Sonia Díaz, directora de l’ATV.

Tot i la pretensió de digitalitzar els diferents procediments als llarg dels pròxims anys, als ciutadans que no disposen de la possibilitat tècnica d’emplenar els models telemàticament se’ls facilitarà assistència mitjançant un sistema de cita prèvia multicanal; també es posaran ordinadors a la seua disposició en l’oficina d’atenció al contribuent, perquè puguen realitzar el tràmit assistits pel personal especialitzat, segons ha afegit l’organisme. L’ATV pretén atendre, amb cita prèvia, 70.000 ciutadans enguany.

També et pot interessar